آبه و روحانی در نیویورک گفت وگو می نمایند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نخست وزیر ژاپن اعلام نمود در جریان سفر به نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی دیدار و گفت وگو می نماید.

آبه و روحانی در نیویورک گفت وگو می نمایند

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ژاپن، آبه امروز سه شنبه، 26 شهریور، در دیدار با اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن در توکیو اضافه کرد: این دیدار با هدف کاهش تنش ها در خاورمیانه صورت خواهد گرفت.

نخست وزیر ژاپن همچنین در این نشست گفته است میخواهد بعد از مجمع عمومی سازمان ملل با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در بلژیک دیدار و گفت وگو کند.

خبرگزاری کیودو همچنین روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ژاپنی نوشت این کشور در نظر دارد در ملاقات احتمالی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با هدف حفظ روابط محبت آمیز با تهران، ارایه یاری های پزشکی به ایران را پیشنهاد دهد.

کیودو نوشت منابع دیپلماتیک معتقدند آبه در این دیدار پیشنهاد آموزش های پزشکی حرفه ای را با رییس جمهوری ایران مطرح کند.

گزارش می افزاید ژاپن معتقد است از آنجائی که یاری های انسان محبت آمیز از فهرست تحریم ها معاف هستند یاری های پزشکی به ایران موجب نقض تحریم های آمریکا نخواهد بود.

خبرگزاری رسمی ژاپن نوشته است پس از اینکه مقامات دو کشور در مذاکرات سال گذشته خود در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک، درباره یاری ژاپن در زمینه های پزشکی و پیشگیری از حوادث موافقت کردند، مقامات ایرانی یاری های پزشکی را خواهان شدند.

این منابع همچنین گفته اند ژاپن با بهره گیری از روابط محبت آمیز خود با ایالات متحده و ایران، امیدوار است حضور دیپلماتیک خود را در ایجاد صلح در خاورمیانه افزایش دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 373

به "آبه و روحانی در نیویورک گفت وگو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبه و روحانی در نیویورک گفت وگو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید