آقاپور: معیاری برای نظارت بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها وجود ندارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت که با زیرساخت های فعلی امکان ایجاد شفافیت در خصوص هزینه تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس وجود ندارد.

آقاپور: معیاری برای نظارت بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها وجود ندارد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

معصومه آقاپور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجلس در جریان آنالیز طرح شفافیت و نظارت بر تامین اقتصادی فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای مجلس مقرر کرد که کاندیداهای انتخابات مجلس باید یک حساب بانکی و یک نماینده اقتصادی معرفی نمایند و بر اساس حساب بانکی، هزینه های تبلیغاتی آنها شفاف خواهد شد.

وی اضافه نمود: این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده، به دولت ارجاع داده شد و دولت هم آن را به وزارت کشور ابلاغ نموده است. بنابراین این قانون در انتخابات مجلس یازدهم جاری خواهد بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: به نظر من با ابزاری که در حال حاضر ما در اختیار داریم و زیرساخت های فعلی امکان ایجاد شفافیت در مورد هزینه تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات وجود ندارد، ما در بخش اقتصادیات و بخش های دیگر مشکل داریم، شبکه دولت الکترونیک به طور تمام و کمال اجرا نشده و نظارت کاملی هم وجود ندارد.

آقاپور ادامه داد: در حال حاضر شاخص، خط کش و معیاری برای نظارت بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها تعیین نیست، آیا در کشور ما قیمت بنر و هزینه چاپ تعیین است؟ وقتی چنین سیستمی نداریم چطور می خواهیم بر هزینه های تبلیغات کاندیداها نظارت داشته باشیم؟

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: ما در مجلس قانون را تصویب کردیم ولی تا زمانی که زیرساخت های لازم در مورد شفافیت وجود نداشته باشد، نظارت بر هزینه های تبلیغاتی هم به درستی انجام نخواهد شد.

وی در سرانجام بر ضرورت نظارت دستگاه قضایی بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس به دور از سلایق شخصی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 762

به "آقاپور: معیاری برای نظارت بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقاپور: معیاری برای نظارت بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید