آلمان: از سال 2016 تا کنون 9 حمله تروریستی در برلین خنثی شده است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دایره پلیس جنایی فدرال آلمان موسوم به (BKA) گفت، مقامات این کشور پس از حمله تروریستی سال 2016 میلادی در منطقه برایدشایر پلاتس واقع در برلین 9 حمله تروریستی را خنثنی نموده اند.

آلمان: از سال 2016 تا کنون 9 حمله تروریستی در برلین خنثی شده است

به گزارش خبرنگاران، دایره پلیس جنایی فدرال آلمان به روزنامه ولت آم زونتاگ گفت: در حقیقت تنها در ماه گذشته دو اقدام تروریستی خنثی شده اند.

اسون کورنباخ، رئیس اداره تروریسم و افراط گرایی که زیر مجموعه دایره پلیس جنایی فدرال آلمان است گفت: مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در ماه اکتبر ممکن است باعث حملات تروریستی بیشتر گردد.

وی افزود: پس از مرگ رهبر داعش درخواست های انجام اقدامات تروریستی در گروه های افراط گرایی در کشورهای غربی افزایش یافته است. ماهیت این حملات نیز در حال تغییر است. روال به سمت حملات با ابزار ساده تر در حال تغییر است. سلاح های گرم اخیرا نقش کمتری در حملات برنامه ریزی شده در این کشور داشته اند.

تاسیس اداره جدید دایره پلیس جنایی فدرال یکی از واکنش های جدی به حمله به بازار کریسمس برلین در سال 2016 میلادی بود که در جریان آن 12 تن کشته و 55 تن دیگر زخمی شدند.

هولگر مونش، رئیس دایره پلیس جنایی فدرال آلمان گفت: در خاتمه ماه اکتبر 7 حمله با انگیزه تروریستی خنثی شدند. سه هفته بعد در تاریخ 12 نوامبر 170 نیروی پلیس به سه آپارتمان در اوفنباخ که هم مرز با فرانکفورت است حمله نموده و یک شهروند آلمانی 24 ساله متهم به تدارک یک جرم جدی که این ایالت را تهدید می کرد، دستگیر کردند. یک هفته بعد یک شهروند سوری 26 ساله به اتهام جرمی مشابه در برلین بازداشت و خانه اش مورد تفتیش نهاده شد.

در همین حال زیهوفر، وزیر کشور آلمان گفت: این اقدامات تروریستی خنثی شده مدرکی دال بر عملکرد عالی نیروهای امنیتی است. نیروهای امنیتی ما 24 ساعته در 7 روز هفته به صورت کاملا عالی به وظیفه خود عمل می نماید.

زیهوفر به دنبال یاری بیشتر از جانب سازمان های اینترنتی در کوشش هایشان برای حفظ امنیت شهروندان است.

وی گفت: ما در سال های اخیر دائما آژانس های امنیتی را تقویت کردیم. در حال حاضر باید به آنها قدرت لازم برای کشف تروریست ها در شبکه های مجازی را بدهیم.

روز شنبه بازار کریسمس در منطقه برایدشایر پلاتس همان مکانی که در سال 2016 میلادی در آن حمله تروریستی اجرا شده بود به صورت موقتی تخلیه شد. این تخلیه پس از آن صورت گرفت که پلیس آلمان اطلاعاتی درباره اشیای مشکوک دریافت کرد. به بازدید نمایندگان از این بازار گفته شده بود که با آرامش این مکان را ترک نمایند. چند ساعت بعد همه چیز به حالت عادی بازگشت و دو مرد که ابتدا به عنوان بخشی از تحقیقات بازداشت شده بودند آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 676

به "آلمان: از سال 2016 تا کنون 9 حمله تروریستی در برلین خنثی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: از سال 2016 تا کنون 9 حمله تروریستی در برلین خنثی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید