از سرگیری مذاکرات میان لندن و بروکسل

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرگزاری خبرنگاران- منابع اروپایی اعلام کردند دور جدید مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا به منظور انعقاد توافق نامه پس از برگزیت بعد از ظهر امروز در لندن از سر گرفته می شود.

از سرگیری مذاکرات میان لندن و بروکسل

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع اروپایی اعلام کردند دور جدید مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا به منظور انعقاد توافق نامه در خصوص روابط دو طرف پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بعد از ظهر امروز چهارشنبه در لندن از سر گرفته می شود. دو طرف انتظار دارند که بتوانند با حل اختلافات خود تا خاتمه اکتبر توافق نامه امضاء کنند و برای روابط خود در دوره پسابرگزیت چارچوب تعیینی ایجاد کنند.

قرار است مذاکرات کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس تا روز جمعه ادامه داشته باشد و پس از آن جمعه شب میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و دیوید فراست مذاکره کننده ارشد انگلیس در پرونده برگزیت با یکدیگر دیدار کنند.

در شرایطی که مذاکرات برگزیت فعلا درجا می زند و زمان به سرعت می گذرد، ورزولا گرترود فُن دِر لایِن، رئیس کمیسیون اروپا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس توافق کرده اند مذاکرات مربوط به برگزیت را از روز شنبه سرعت دهند تا دو طرف بتوانند در مهلت تعیین شده برای روابط پسابرگزیت خود توافق نامه امضاء کنند.

سران اروپا امیدوار هستند بتوانند تا خاتمه اکتبر با انگلیس توافق نامه امضاء کنند، اما برای حل مسائل باقی مانده ای که مانع از انعقاد این توافق نامه شده، پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

شیلات، کمک های دولتی و نحوه اجرای توافق نامه سه مسئله ای است که اروپا و انگلیس بر سر آن اختلاف دارند و 9 دور مذاکرات آن ها در لندن و بروکسل برای حل این اختلافات بی نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1297

به "از سرگیری مذاکرات میان لندن و بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری مذاکرات میان لندن و بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید