اعلام آمادگی هلال احمر اصفهان برای کمک به زلزله زدگان جنوب

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: برای کمک به زلزله زدگان هرمزگان و بندرعباس اعلام آمادگی کرده ایم.

اعلام آمادگی هلال احمر اصفهان برای کمک به زلزله زدگان جنوب

به گزارش خبرنگاران از اصفهان،داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص اعلام آمادگی برای کمک به منطقه ها زلزله دیده، گفت: هلال احمر استان اصفهان برای کمک به زلزله زدگان هرمزگان و بندرعباس اعلام آمادگی کرده است. پس از اطلاع از وقوع دو زلزله در بندرعباس تا به امروز، سیستم مدیریت پاسخگویی یا مدیریت بحران شهرستان ها و تیم ارتباطات هلال احمر آماده بوده و با سازمان از طریق تصاویر ویدئو کنفرانس در تماس بوده است. در صورت اعلام سازمان برای تهیه چادر، اعزام امدادگر و سایر امکانات مورد نیاز سریعاً اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر سعی بر خارج شدن از سیستم سنتی بوده، برای هر حادثه ساختاری تعریف شده و سیستماتیک عمل می شود. به محض وقوع زلزله بالای پنج ریشتر اقداماتی اجرا شده و با وقوع زلزله با بزرگی شش ریشتر به بالا، سامانه پاسخگویی در استان به صورت کامل به حالت آماده باش و شرایط قرمز در می آید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به تعداد امدادگران جمعیت هلال احمر استان اصفهان، شرح داد: تعداد امدادگران درجه بندی شده، پرونده دار و بالقوه جمعیت هلال احمر استان اصفهان دو هزار و 900 نفر است و حدود یک هزار و 200 نفر، حداقل در ماه 10 روز با جمعیت در ارتباط بوده و خدمات داوطلبانه مانند شیفت، حضور برای کمک در حوادث و شرکت در برنامه های فوق برنامه را بر عهده دارند.

وی در خصوص شرایط انبار های هلال احمر استان اصفهان، گفت: در حد بضاعت و اعتبارات دولتی خرید برای انبار های هلال احمر استان اجرا شده است. با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور واقع شده است و دسترسی بیشتر استان ها به آن راحت تر است، انبار ها در حد پاسخگویی به نیاز های مورد توجه تجهیز شده است. شرایط انبار ها هر شش ماه یکبار به سازمان هلال احمر منعکس شده و کمبود ها اطلاع داده می شود.

اجرای طرح زمستانه در 42 پایگاه هلال احمر

کریمی ادامه داد: شرایط انبار ها به گونه ای نیست که برای شرایطی مانند زلزله وارد بحران شویم، اما نیازمند اقدامی اساسی برای تأمین اقلام امدادی در کل کشور هستیم. بیشتر تجهیزات استفاده شده در حوادث جاده ای ساخت کشور های خارجی است؛ با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی، وارد کردن قطعات و تأمین هزینه های آن ها با چالش روبه رو است. تلاش بر استفاده از تجهیزات موجود به بهترین نحو ممکن است.

وی افزود: در راستای تعمیر و نگهداری از تجهیزات موجود، چند مورد از تجهیزات تعمیر شده است و یا قبل از بروز مشکل در آنها، به سازمان امداد ارجاع شده، قطعات مورد نیاز یافت شده و مورد تعمیر قرار گرفته اند. چالش های این چنینی نه تنها هلال احمر، بلکه همه دستگاه های امدادی را دچار مشکل کرده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به طرح زمستانه اظهار کرد: طرح زمستانه هلال احمر معمولاً از 13 آذرماه شروع می شود و پیش بینی ها برای اجرای این طرح امسال در دست انجام است. بروزرسانی و تعمیرات جزئی مورد نیاز تجهیزات، آموزش، بازآموزی، جلسات هماهنگی با سایر دستگاه های امدادی در تمام محور های استان در 42 پایگاه هلال احمر در حال انجام است؛ در صورت موافقت سازمان پایگاه هایی نیز به صورت موقت دایر خواهد شد. طرح زمستانه در تمام محور های استان اجرا می شود و تفاوتی میان محور های برفی با محور های دیگر وجود ندارد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1946

به "اعلام آمادگی هلال احمر اصفهان برای کمک به زلزله زدگان جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی هلال احمر اصفهان برای کمک به زلزله زدگان جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید