افزایش 16 درصدی تعرفه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: تعرفه برق بر اساس قوانین ابلاغی تنها سالی یکبار تغییر می نماید که از سال 96 به بعد این اندازه برای همه مشترکان سالانه 7 درصد بوده است.

افزایش 16 درصدی تعرفه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی گفت: بر اساس مجوزهای قانونی از سال 96 به بعد، سالانه تنها 7 درصد به قیمت برق اضافه می گردد.

به گفته یاقوتی، مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند 16 درصد به تعرفه آنها اضافه می گردد.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان این که الگوی مصرف در هر منطقه بر اساس شرایط جغرافیایی و دمایی متفاوت بوده و در مجموع مبنایی است که مقدار مصرف، بر اساس آن تنظیم می گردد، اضافه نمود: الگوی مصرف برق در منطقه ها عادی کشور 300 کیلووات ساعت است که این مقدار برای استفاده از وسایلی مانند یخچال و فریزر، روشنایی، صوتی و تصویری و سیستم سرمایشی کافی است.

یاقوتی با اشاره به این که 40 درصد از برق خانوارها در بخش سرمایشی و 30 درصد به وسیله یخچال و فریزر مصرف می گردد، گفت: الباقی برق در یک منزل مسکونی در بخش روشنایی، سیستم های صوتی و تصویری و… مصرف می گردد.

یاقوتی با بیان این که 86 درصد از مشترکان برق الگوهای مشخص شده را رعایت می کنند، اضافه نمود: 14 درصد از مشترکان جزو گروه های پر مصرف هستند، اما از این میان هم تنها 2 درصد مشترکان دو برابر الگو مصرف برق دارند.

وی گفت: راه های ساده ای برای کاهش مصرف برق وجود دارد که به طور مثال قرار دادن کولرهای گازی روی دمای 25 درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی می تواند مصرف را به شدت کاهش دهد، بعلاوه خاموش کردن سیستم های صوتی و تصویری به جای قراردادن آنها در حالت آماده به کار (استندبای) و تنظیم زمان پخت و پز به زمان های خنک شبانه روز که باعث کاهش فراوری گرمایش در منزل می گردد، می تواند مصرف را کمتر کند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در مورد بیمه مشترکان هم با بیان اینکه ماهانه 100 تومان از مشترکان (شهری)، 50 تومان از مشترکان روستایی و یکهزار تومان از مشترکان تجاری به اسم بیمه دریافت می گردد، گفت: انتخاب شرکت بیمه گر بر اساس قانون به صورت مناقصه انجام می گردد که فرایند تعریف شده ای دارد و در امسال یکبار مناقصه انتخاب شرکت بیمه گر برگزار گردید که برنده ای نداشت، اما برای بار دوم این مناقصه برگزار گردیده است که پاکات آن در هفته جاری بازگشایی می گردد و امیدواریم که با انتخاب شرکت بیمه گر، فرایند پرداخت ها شروع و تا پیش از آبان ماه همه خسارت ها به مشترکان پرداخت گردد.

یاقوتی توضیح داد: شرکت توانیر به منظور ثبت و نگهداری سوابق مشترکانی که دچار خسارت شده اند، اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام بیمه حوادث مشترکین نموده است که مشترکان می توانند به وسیله آن اقدام به ثبت موارد کنند.

برپایه این گزارش ، دسترسی به این سامانه به وسیله آدرس https://bime.tavanir.org.ir امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1837

به "افزایش 16 درصدی تعرفه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 16 درصدی تعرفه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید