امدادرسانی هلال احمر به بیش از 60 هزار نفر در حوادث امسال

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که جمعیت هلال احمر از ابتدای امسال تا روز 17 آبان به بیش از 60 هزار نفر از شهروندان متاثر از حوادث و سوانح مختلف امدادرسانی نموده است، از آماده باش 100 درصدی جمعیت هلال احمر جهت مقابله با سوانح فصل سرما اطلاع داد.

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 60 هزار نفر در حوادث امسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مورد عملیات های امداد و نجات این جمعیت از ابتدای امسال تا روز 17 آبان گفت: با وجود تمام سختی ها و موانع، جمعیت هلال احمر در تمامی لحظات در خط مقدم امدادرسانی به مردم در حوادث و سختی های مختلف بوده است و پرسنل خدوم این جمعیت با از جان گذشتگی توانسته اند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات 19 هزار و 322 ماموریت را انجام داده و به 60 هزار و 343 نفر از متاثرین حوادث و سوانح مختلف خدمات ارائه داده که شامل درمان سرپایی، انتقال به مراکز درمانی، رهاسازی و عملیات نجات فنی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از ابتدای سال 1400 جمعیت هلال احمر ده هزار و 218 نفر از مصدومین حوادث مختلف را به وسیله ناوگان هوایی و یا به وسیله زمینی و دریایی به مراکز درمانی منتقل نموده است و در این برهه زمانی از سوی دیگر در کوشش بوده ایم تا با تجهیز پایگاه های امداد و نجات و تاسیس مراکز تازه، سرعت امدادرسانی را در این عرصه ارتقا دهیم.

همتی ادامه داد: یکی از حوزه های سخت امدادرسانی، سوانح جاده ای است که در این حوزه با انجام 1099 عملیات نجات فنی نقش بسزایی در رهاسازی شهروندان گرفتار در وسایل نقلیه آسیب دیده داشته ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث و سوانح مختلف اتفاق افتاده و تنوع زیاد وقوع بلایای طبیعی در کشور توضیح داد: یکی دیگر از خدمات مهمی که جمعیت هلال احمر از ابتدای امسال به متاثرین حوادث و سوانح ارائه داده است، اسکان اضطراری بوده که تا روز 17 آبان به 18 هزار و 798 نفر از شهروندان در این حوزه با استفاده از فراوریات داخلی و محصولات فراوری شده در صنایع نساجی هلال خدمات ارائه شده است.

همتی در خاتمه تاکید نمود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همانند سنوات گذشته در آماده باش 100 درصدی واقع شده است تا در کنار مردم در سوانح و حوادث احتمالی فصل سرما حضور داشته باشد و در این عرصه از تمامی تجهیزات و نیروهای موجود بهره خواهیم گرفت تا کشور به سلامت از این سختی نیز عبور کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1933

به "امدادرسانی هلال احمر به بیش از 60 هزار نفر در حوادث امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی هلال احمر به بیش از 60 هزار نفر در حوادث امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید