امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران (پانا)-صبح امروز در جلسه ای با حضور علیرضا تابش رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی وسید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان تفاهم نامه همکاری مشترک درخصوص احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان امضاء شد.

امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایسنا، در این جلسه علیرضا تابش ضمن اشاره به تفاهم نامه های مشترک قبلی بین این دو نهاد گفت: یکی از نهادهای پشتیبان ما درخصوص بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله، ساخت مسکن ویژه خانواده های دو معلول و ساخت مسکن محرومین، همیشه بنیاد مستضعفان بوده است.

وی اضافه نمود: امروز در راستای منویات مقام معظم ر هبری و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ساخت 20 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین کلید خواهد خورد و مقرر شده در اسفندماه امسال کلنگ احداث این واحدها را با هماهنگی بنیاد مستضعفان به زمین بزنیم.

وی با بیان این که تا به امروز هر کاری درخصوص ساخت مسکن محرومین صورت گرفته مشمول افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده توضیح داد: اولویت این تفاهم نامه ساخت مسکن برای محرومین است که تحت پوشش هیچ یک از نهاد های حمایتی نیستند. این افراد شامل محرومین در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می باشند.

به گفته رئیس بنیاد مسکن تعهدات بنیاد مسکن را ابتدا تأمین مبلغ 1000 میلیارد تومان شامل پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان برای هر خانوار و 400 میلیارد تومان یاری بلاعوض برای هر خانوار 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تابش سایر تعهدات بنیاد مسکن را تأمین زمین رایگان جهت احداث واحدهای مسکونی برای خانوارهای فاقد زمین با رویکرد توسعه مسکن معیشت محور، معرفی خانوارهای مشمول به بانک های عامل، دریافت مجوزهای قانونی لازم، نظارت بر حُسن اجرای احداث واحدهای مورد توافق، تهیه نقشه های تیپ واحدهای مسکونی متناسب با ویژگی های فرهنگی و اقلیم هر منطقه، توجه به معماری بومی و پیگیری صدور سند مالکیت مطرح نمود.

وی اضافه نمود: ما همیشه در انجام پروژه ها و یا هر توافقی سعی می کنیم هر چه سریعتر در موعد مقرر کار را به نتیجه برسانیم.

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در راستای این تفاهم نامه اظهار کرد: این سومین تفاهم نامه بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان است و ما در نخستین تفاهم نامه، در ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول با سازمان بهزیستی مشارکت کردیم که خوشبختانه تا امروز 10 هزار واحد از این خانه ها ساخته شده و انشالله واحدهای باقی مانده نیز در سال آینده تکمیل می گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در دومین تفاهم نامه برای ساخت مسکن محرومان، ابتدای بهمن ماه امسال در تفاهمی سه جانبه با بنیاد مسکن و کمیته امداد، پرداخت 500 میلیارد تومان به صورت بلاعوض را برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی خانواده تحت پوشش کمیته امداد، متعهد شدیم.

وی اضافه نمود:در تفاهم نامه امروز نیز بنیاد مستضعفان پرداخت 1000 میلیارد تومان را به صورت بلاعوض در ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیفی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند متقبل شد که در این تفاهم نامه، سهم بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی، 50 میلیون تومان بلاعوض است.

فتاح با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر ساخته می گردد گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این 1000 میلیارد تومان، در صورت امکان، زمین و مصالح رایگان را عهده دار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1560

به "امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضاء تفاهم نامه احداث 20 هزار واحد مسکن محرومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید