انجام تحقیقات همه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی درباره کرونا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در این نامه عنوان نمود: با توجه به شیوع COVID 19 در کشور، آنالیز جنبه های مختلف بیماری، می طلبد تا تیم های تحقیقاتی متعدد کلیه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به این امر مهم بپردازند.

انجام تحقیقات همه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی درباره کرونا

وی تاکید نمود: مواردی از قبیل، میزان شیوع، توزیع سنی ابتلا، اثر بخشی رژیم های دارویی، میزان مرگ و میر و رابطه آن با سن، جنس و نژاد، تاثیرگذاری نحوه مراقبت ها، ماهیت و رفتار ویروس و جهش های احتمالی، آنالیز فرایند اپیدمیولوژیک و قدرت سرایت آن، ردیابی منابع اولیه آلودگی، نقاط و تاریخ آغاز بیماری درکشور، تاثیر رفتار اجتماعی بر گسترش بیماری، تاثیر بیماری بر بهداشت روان جامعه یا شیوه های موثر پیشگیری، عوارض اجتماعی، سیاسی و مالی بیماری، مقایسه موارد کشورمان با دیگر کشورها و ده ها جنبه دیگر می تواند موضوعات مهم تحقیقاتی باشد.

نمکی خاطر نشان کرد: حاصل این تحقیقات می تواند علاوه بر جمع آوری مستندات این دوران پر اهمیت، راهگشای همکارانمان در اصلاح رویه های اجرایی مبارزه و کنترل بیماری باشد.

وزیر بهداشت توضیح داد: یقیناً استفاده از ظرفیت تیم های تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور می تواند مهمترین ابزار یاری به این تحقیق باشد و در عرصه ملی به کار آید.

وی اضافه کرد: بدیهی است کلیه معاونت ها جهت انتقال اطلاعات و یافته های دراختیار، با معاونت تحقیقات و فناوری و تیم دکتر ملک زاده همکاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 893

به "انجام تحقیقات همه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام تحقیقات همه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید