انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: 16 نفر در حمله طالبان به منطقه دیپلماتیک کابل کشته و 119 تن زخمی شدند.

انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در حمله انتحاری نیمه شب گذشته در منطقه دیپلماتیک کابل، 16 نفر کشته و 119 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته وی، این حمله حوالی ساعت 10 شب گذشته و بر اثر انفجار یک تراکتور رخ داده است.

پس از وقوع این حمله انتحاری، بلافاصله نیروهای ویژه پلیس در منطقه حضور یافته و 5 تن از اعضای طالبان را که در این منطقه مخفی و قصد حمله به کارکنان منطقه گرین ویلج (منطقه سبز کابل) را داشتند از پای در آوردند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد در این حادثه 400 نفر توسط نیروهای امنیتی از منطقه نجات داده شدند.

گروه طالبان نیز این حمله را برعهده گرفته است.

بر اساس گزارش ها، شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در بیشتر بخش های پایتخت شنیده شده و شیشه های ساختمان ها تا چند کیلومتری محل رویداد فرو ریخت.

همچنین شدت انفجار به حدی بود که ده ها منزل مسکونی نیر تخریب شد.

شاهدان نیز گفتند که صدای تیراندازی در این منطقه شنیده می شد و نیروهای ویژه پلیس منطقه را برای عبور و مرور تا چندین ساعت بسته بودند.

این در حالی است که در بیست و چهارم دی ماه سال گذشته نیز به این منطقه با یک خودروی بمب گذاری شده حمله شده بود که در اثر آن، چهار تن کشته و بیش از نود تن دیگر زخمی شده بودند.

این در حالی است که طی هفته گذشته طالبان همزمان با احتمال توافق با آمریکا حملات خود را در سرتاسر افغانستان تشدید کرده و به چندین شهر این کشور از جمله قندوز و بغلان حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند.

زلمی خلیلزاد نماینده دولت آمریکا در امور افغانستان اعلام کرده است که طی ماه های آینده و به صورت مشروط واشنگتن 5 پایگاه نظامی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 320

به "انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید