انفجار گاز به دو خانه در خمینی شهر آسیب رساند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره آتش نشانی شهرداری خمینی شهر گفت: نشت گاز باعث دو حادثه انفجار پی درپی در خمینی شهر شد.

انفجار گاز به دو خانه در خمینی شهر آسیب رساند

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

غلامرضا سجادی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دو حادثه انفجار پی در پی در خمینی شهر دیروز و امروز بر اثر نشت گاز اتفاق افتاده است. در خصوص حادثه روز گذشته پس از حفر زمین در خیابان شهید موسوی توسط پیمانکار بیل مکانیکی به لوله های گاز برخورد می نماید و لوله آسیب می بیند و باعث نشتی گاز می گردد.

وی با بیان اینکه زمان حادثه 2 بعد از ظهر روز گذشته دوشنبه 16 دی بود، اضافه نمود: بر اثر انفجار شیشه های این منزل مسکونی شکسته و پنجره ها از جا کنده می گردد. همچنین خساراتی نیز به منزل وارد می گردد، اما خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خمینی شهر در خصوص حادثه انفجار صبح امروز (سه شنبه 17 دی) در کوچه گلزار خیابان مدرس، گفت: این حادثه نیز در اثر نشتی لوله های گاز زیر زمین رخ داد که شدت حادثه از روز گذشته بیشتر بود.

سجادی اضافه نمود: در این حادثه درِ منزل به طور کلی از جا کنده شده و شیشه های خانه نیز ریخته است. در این حادثه یک خانم مسن، یک دختر 4 ساله و یک پسر 15 ساله مصدوم شدند که سوختگی در زن از ناحیه دو دست، کودک از ناحیه صورت و در پسر 15 ساله شدیدتر و در حدود 50 درصد بوده است.

وی با اشاره به علل وقوع نشت گاز و انفجار به شهروندان توصیه کرد: هر چند در این دو حادثه مالکان مقصر نبودند، اما رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تأثیرگذار است. بی احتیاطی در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی و به ویژه وسایل گازسوز می تواند خطرات و حوادث بزرگی را رقم بزند. همچنین استفاده از وسایل نامناسب و فرسوده خطر نشت گاز و انفجار را زیاد می نماید. استفاده از بست گاز در شلنگ ها و استفاده نکردن چند وسیله گاز سوز از یک انشعاب برای جلوگیری از وقوع حادثه توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 692

به "انفجار گاز به دو خانه در خمینی شهر آسیب رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار گاز به دو خانه در خمینی شهر آسیب رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید