انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران : انگلیس و اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه به یک توافق تجاری برای تنظیم روابط دو طرف بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دست پیدا کردند.

انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دو طرف بعد از مذاکراتی طولانی به این توافق دست یافته اند. این آخرین سری از مذاکرات میان بروکسل و لندن به منظور دستیابی به یک توافق تجاری نهایی بود.

هافینگتون پست گزارش داد، علاوه بر مذاکرات میان دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد انگلیس و میشل بارنیه، همتای وی در اتحادیه اروپا و همچنین استفانی ریسو، دستیار اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت وگوهای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با فن در لاین به وسیله تلفن در دستیابی به این توافق موثر بوده است.

میشل بارنیه، مذاکره ارشد اتحادیه اروپا برای مذاکرات برگزیت در این خصوص گفت که دسترسی به این توافق یک آسودگی خیال، زیرا تا قبل از ضرب الاجل آن شکل گرفت.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این توافق ابراز رضایت کرد و گفت توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا نتیجه خوب مذاکرات میان آنهاست.

این توافق بدان معناست که انگلیس از اول ژانویه، شرایط برای برقرای روابط تجاری با اتحادیه اروپا به ارزش 670 میلیارد پوند را پذیرفته است.

انگلیس رسماً در تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) از اتحادیه اروپا خارج شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا تا سرانجام امسال (31 دسامبر 2020) دوران گذار را سپری کردند و انگلیس در این دوران ملزم به حفظ معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه بود.

بروکسل و لندن در حالی به این توافق دست یافته اند که پیش از این میشل بارنیه و دیوید فراست پس از دیداری تأکید نموده بودند که باید تا پیش از اتمام امسال میلادی توافق نهایی حاصل گردد.

با این وجود، پیشتر برآورد هایی در مورد عدم دستیابی دو طرف به توافقی تجاری وجود داشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1457

به "انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید