بانک مرکزی آمریکا: بهبود شرایط مالی یک تا دو سال طول می کشد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک مقام بانک مرکزی آمریکا گفت که بهبود آسیب مالی ناشی از شیوع کرونا در این کشور دست کم یک تا دو سال طول می کشد.

بانک مرکزی آمریکا: بهبود شرایط مالی یک تا دو سال طول می کشد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان ویلیامز رییس بانک مرکزی نیویورک بامداد آدینه در یک کنفرانس ویدئویی گفت که بهبود شرایط مالی آمریکا که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، اگر بیشتر به طول نیانجامد، دست کم یک تا دو سال زمان می برد.

وی توضیح داد: احتمالا یکی دو سال یا چند سال طول می کشد تا اقتصاد ایالات متحده به قدرت کامل خود بازگردد و شرایط کنونی شرایطی است که اقتصاد ها برای مدتی کمتر از ظرفیت خود کار می نمایند.

جک راسمس استاد اقتصاد کالج سنت مری کالیفرنیا ماه گذشته در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا پیش بینی تاریکی از شرایط اقتصاد آمریکا ارائه کرد و اضافه نمود رئیس جمهوری آمریکا و دولتش برای یافتن چاره، دچار سردرگمی شده اند.

در حال حاضر دو دیدگاه در ارتباط با مقابله با کرونا و تاثیرات مالی آن در آمریکا مطرح است؛ یک طیف بر این باور است که آسیب مالی کوتاه مدت از تعطیلی و اقدامات پیشگیرانه به صرفه تر از آسیب سهل انگاری در مقابله با کرونا است، اما طیف دیگر می گوید که تحمل مرگ ومیر و آسیب های انسانی بهتر از تعطیل کردن اقتصاد است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کوشش است هرچه سریعتر به تعطیلی و محدودیت های اعمال شده بر کسب وکار انتها داده و فعالیت های مالی را از سر گیرد، اما منتقدان دموکرات اعتقاد دارند که او با این کار جان مردم را به خطر می اندازد.

دفتر بودجه کنگره آمریکا در آخرین گزارش خود خاطرنشان کرد که بسته بیش از 2 تریلیون دلاری یاری های مالی برای مقابله با تاثیرات کرونا کسری بودجه دولت فدرال را در سال 2020 به میزان 1.8 تریلیون دلار افزایش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 996

به "بانک مرکزی آمریکا: بهبود شرایط مالی یک تا دو سال طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی آمریکا: بهبود شرایط مالی یک تا دو سال طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید