برد موشک های روسی هنوز برای آمریکا دست نیافتنی است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک مقام روس با اشاره به اینکه برد مؤثر بعضی موشک های روسی هنوز برای رقبای خارجی قابل دسترسی نیست، گفت: در پاسخ به اقدامات آمریکا، روسیه می تواند با صرف هزینه کمی تسلیحات نظامی خود را مدرنیزه سازی کند.

برد موشک های روسی هنوز برای آمریکا دست نیافتنی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، بوریس آبناسوف مدیر شرکت دولتی تسلیحات موشکی تاکتیکی در مصاحبه ای اعلام نمود که این کشور در پاسخ به خروج آمریکا از پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر، ممکن است تسلیحات نظامی خود را مدرن سازی کند. به گفته وی، این شرکت امکان آن را دارد تا با هزینه بسیار اندکی به اقدامات ایالات متحده پاسخ مناسب بدهد.

این مقام روس یادآور شد: تصور نمی کنم این مسئله بتواند به سمت افراط و درگیر شدن در مسابقه تسلیحاتی جدیدی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از آن صحبت نموده، پیش برود. برای اینکه برد مؤثر موشک های x -101 روسی هنوز هم برای رقبای خارجی ما قابل دسترسی نیست.

وی تأکید کرد که در صورت به وجود آمدن خطرات امنیتی برای روسیه، تسلیحات نظامی کنونی هم می توانند امنیت کشور را تضمین نمایند.

لازم به یادآوری است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اول ماه فوریه امسال از شروع روند خروج این کشور از پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر خبر داده علت این مسئله را نقض این توافقنامه از سوی روسیه نامید. ترامپ اعلام نموده که مایل است تا توافقنامه جدیدی با مشارکت چین منعقد کند.

مقامات مسکو بارها اتهامات وارده درباره نقض این پیمان دوجانبه را تکذیب و در پاسخ به این اقدام آمریکا، اجرای این توافقنامه را متوقف کردند، در نتیجه از تاریخ دوم آگوست سال 2019 (11 مرداد ماه) پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر به ابتکارعمل طرف آمریکایی به موجودیت خود خاتمه داد.

در تاریخ 18 آگوست (27 مرداد ماه) پنتاگون یک موشک کروز استقرار زمینی را که برد پرواز آن بیش از 500 کیلومتر بود مورد آزمایش قرار داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 377

به "برد موشک های روسی هنوز برای آمریکا دست نیافتنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برد موشک های روسی هنوز برای آمریکا دست نیافتنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید