برق هیچ بیمارستانی قطع نمی شود

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران : سخنگوی صنعت برق گفت: مراکزحساس، حیاتی و بیمارستان ها در اولویت برق قرار ندارند.

برق هیچ بیمارستانی قطع نمی شود

به گزارش به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی امروز (سه شنبه) در گفت وگویی اضافه کرد: براساس الزام قانونی مراکز حساس، مهم، حیاتی و بیمارستان ها باید مجهز به دیزل اضطراری و ژنراتور باشند.

وی ادامه داد: تجهیز این مراکز به برق اضطراری برای آن است که در مواقع قطع برق ناشی از حادثه یا قطع شبکه پس از 10 ثانیه وارد مدار شده تا اختلالی در فرایند فعالیت این مراکز ایجاد نشود.

سخنگوی صنعت برق گفت:نداشتن این تجهیزات تخلف قانونی است.

رجبی مشهدی در باره آسیب دیدن واکسن ها ناشی از قطع برق گفت: آقای دکتر حریرچی این موضوع را رد کرده اند و البته این واکسن ها هم باید در مکانی قرار داشته باشند که مجهز به یو.پی.اس تامین برق اضطراری باشند.

وی درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی و قطع برق به هنگام عمل جراحی اضافه کرد: موضوع قطع برق در اتاق عمل اگر اتفاق افتد مربوط به کادر فنی بیمارستان است زیرا صنعت برق وظیفه تامین برق تا درب بیمارستان را دارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز حساس، مهم، حیاتی و بیمارستان ها در اولویت قطع برق قرار ندارند و برق آنها قطع نمی شود.

رجبی مشهدی به حادثه ای که در دوبیمارستان شمال شهر تهران رخ داد اشاره کرد و گفت: قطع برق این دو بیمارستان ناشی از حادثه بوده و ارتباطی با شبکه نداشته است.

وی بر تعویض سریع تجهیزات این دو بیمارستان تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق فطعی های اخیر برق را ناشی از افزایش مصرف به دلیل افزایش بیش از حد دما و هم کاهش 6 هزارمگاواتی نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارش ها دانست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1786

به "برق هیچ بیمارستانی قطع نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق هیچ بیمارستانی قطع نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید