برلین: آنکارا به تعهداتش در قبال پناهجویان پایبند باشد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات صورت گرفته درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

برلین: آنکارا به تعهداتش در قبال پناهجویان پایبند باشد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

واکنش امروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در مورد مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد؛ در این خصوص خبرها حاکیست پلیس یونان تا کنون برای عقب راندن مهاجران چندین بار با آنها درگیر شده است.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواهان برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دراین باره اعلام نموده بود: وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی هفته جاری برای بحث درباره وخامت اوضاع در سوریه نشستی اضطراری برگزار خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 860

به "برلین: آنکارا به تعهداتش در قبال پناهجویان پایبند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: آنکارا به تعهداتش در قبال پناهجویان پایبند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید