برنامه های هفته کتاب 1400 در استان لرستان تشریح شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لرستان، با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت های کتابخوانی در استان نمود خوبی داشته است و در یک سال اخیر بزرگ ترین کتابخانه های استان؛ شامل کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد و علیمردان خان بختیاری الیگودرز افتتاح شدند.

برنامه های هفته کتاب 1400 در استان لرستان تشریح شد

وی اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید باهنر بروجرد افتتاح می گردد و تا سرانجام سال نیز کتابخانه درجه دو پلدختر به بهره برداری می رسد.

فتایی گفت: اضافه شدن حدود 4000 متر سرانه کتابخانه ای به استان به زیرساخت توسعه ای کتاب و کتابخوانی یاری می نماید.

وی گفت: برگزاری اختتامیه برنامه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب فروشی های سطح استان و ملاقات با ناشران و نویسندگان استان، برگزاری مسابقات کتاب خوانی بین کارکنان و خانواده هایشان، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه های مجازی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی و ... از برنامه های پیش بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب می باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: اجرای برنامه یک کتاب یک نویسنده با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در رادیو لرستان، برگزاری مسابقه به مناسبت هفته کتاب در برنامه شبانه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان، درج جملات قصار در مورد کتاب در مانیتور دستگاه های خودپرداز بانک ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری را نیز مد نظر قرار داریم.

فتایی اضافه کرد: طراحی پوستر در مورد هفته کتاب، مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی، فراوری محتوا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه ها، پایگاه های خبری و مطبوعات استان، اهدا کتاب به کانون اصلاح و تربیت (با عنوان طرح گلریزان کتاب)، برگزاری نشست فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و رونمایی از تازه های نشر استان، برگزاری کارگاه های آموزشی داستان نویسی خلاق را نیز برنامه ریزی نموده ایم و به انجام خواهیم رساند.

گفتنی است بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور و همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از 24 تا 30 آبان ماه 1400 برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1919

به "برنامه های هفته کتاب 1400 در استان لرستان تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هفته کتاب 1400 در استان لرستان تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید