برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با رویه صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، با حضورکارشناسان حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، مدیران شهرستان ها و بخش خصوصی، کارگاه آموزشی آشنایی با رویه در محل گمرک منطقه ویژه مالی بیرجند برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با رویه صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل گفت: توسعه مالی گام نخست برای دستیابی به سایر ابعاد توسعه نظیر توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

او اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای اصلی فراوری کننده محصولات صنایع دستی در دنیا محسوب می گردد که از نظر تنوع محصولات، رتبه اول دنیا را داراست. در سال های اخیر، فراوری صنایع دستی به جهت احتیاج نداشتن به سرمایه گذاری زیاد و فناوری پیچیده و داشتن قابلیت های صادراتی و درآمد بالا، بیشترین حجم ایجاد اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است و مهم ترین محصول صادراتی غیرنفتی بشمار می رود.

او اضافه کرد: به همین دلیل و با توجه به وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، معاونت صنایع دستی اداره کل میراث خراسان جنوبی مبادرت به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با رویه صادرات به میزبانی اداره کل گمرک خراسان جنوبی در محل گمرک منطقه ویژه مالی بیرجند کرد.

به گفته عباس زاده، در این کارگاه که با حضور کارشناسان حوزه صنایع دستی، مدیران شهرستانهای استان و بخش خصوصی برگزار گردید، ظفرنیا معاون فنی و امور گمرکی اداره کل گمرک خراسان جنوبی، به صورت خلاصه به مقوله صادرات و بالاخص صادرات صنایع دستی، وظایف اتاق بازرگانی و چگونگی صدور کارت بازرگانی جهت تجار و... اشاره نمود و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

مهدی لگزی رئیس سرویس ارزیابی گمرک خراسان جنوبی نیز به تشریح وظایف و فعالیت های سازمان متبوع پرداخته و در ادامه توضیحاتی در مورد مفهوم صادرات، واردات و ترانزیت کالاها، انواع کالاهای صادراتی و بصورت خاص مبحث صادرات صنایع دستی، فرصت ها و تهدیدها، و تنظیم اظهارنامه گمرکی ارائه شد.

در انتها این نشست نیز بازدید میدانی از منطقه ویژه مالی صورت پذیرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 322

به "برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با رویه صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با رویه صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید