برگزیدگان بیستمین کنگره بین المللی رویان معرفی شدند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از امروز در سالن همایش های رازی با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار گشت.

برگزیدگان بیستمین کنگره بین المللی رویان معرفی شدند

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

پروفسور جما ایوانس از کشور استرالیا با عنوان طرح اثر منفی محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته حاصل از چاقی و باروری زنان. وی رئیس آزمایشگاه بازسازی آندومتر در مرکز بهداشت باروری در مؤسسه تحقیقات پزشکی هادسون استرالیا است. او در سال 2008 پیروز به دریافت دکتری از دانشگاه ادینبورگ شد. زمینه اصلی تحقیقات وی بر روی درک چگونگی آماده شدن دیواره رحم در هنگام لانه گزینی جنین و کنترل کننده های اصلی در ارتباط بین رحم و جنین متمرکز شده است.

پروفسور برایان هرمان از کشور آمریکا با عنوان طرح بررسی ترنسکریپتوم تک سلول در سلول های اسپرماتوژنیک موش و انسان؛ سلول های بنیادی اسپرماتوگونیال تروژن هستند. وی متولد آوریل 1977 و دانشیار رشته زیست شناسی باروری در دانشگاه تگزاس در ایالات متحده آمریکا است. وی کمک استادیار پزشکی تولید مثل در دانشگاه واشنگتن، کمک دانشیار آناتومی و سیستم های سلولی در مرکز سلامت سن آنتونیو و مدیر مرکز ژنومیکس در دانشگاه تگزاس است. وی سه دوره پسادکتری خود را در سال 2010 در دانشگاه پیتسبرگ در رشته های علوم تولیدمثل به خاتمه رساند.

پروفسور پتیت هروه از کشور فرانسه با عنوان طرح عدم تطبیق با کمبود گلوکز و استفاده سریع انرژی ذخیره شده سلول علت زنده مانی اندک سلول های بنیادی مزانشیمی بعد از پیوند. پروفسور هروه مدیر پژوهش و رئیس بخش در پژوهشگاه ملی تحقیقات پزشکی و بهداشتی فرانسه است. وی عضو انجمن مهندسی بافت اروپا و انجمن اروپایی تحقیقات در زمینه دیابت است. همچنین وی در زمینه کشت سلول های بنیادی مزانشیمی، فناوری بیورآکتور، مدل های حیوانی کوچک و بزرگ در تحقیقات ارتوپدی و مهندسی زیست پزشکی که مربوط به تقویت بقای سلول پیوند است، به پژوهش و تحقیق مشغول است.

دکتر مهدی توتونچی از ایران به عنوان برگزیده داخلی با عنوان طرح استفاده از مطالعات ژنومیک برای درک سازوکارهای مؤثر در نقایص اسپرم. وی بعد از کسب مدرک کارشناسی ارشد خود، در رشته ژنتیک مولکولی در بخش ژنتیک و سلول های بنیادی رویان مشغول به فعالیت شد. در آنجا با همکاری گروهی از محققان، پیروز به تولید اولین سلول بنیادی پرتوان القایی در ایران شد و سپس محصولات خود را در رشته زیست شناسی سلولی و تکوینی آغاز کرد.

دکتر روح الله فتحی امروز در بیستمین جشنواره و کنگره بین المللی رویان گفت: امسال 30 درصد شرکت کنندگان داخلی و 17 درصد مقالات دریافت شده به بیستمین کنگره بین المللی رویان، افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه همچنین کیفیت طرح های ارسال شده به این کنگره رشد داشته است، افزود: از نظر داوران برجسته ایرانی و بین المللی، طرح های دریافتی دو تا سه نمره افزایش داشته است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی رویان با بیان اینکه پیش از برگزاری این جشنواره، کارگاه های مختلفی برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار شده است، شرح داد: ما توانستیم در این فضای سخت و سخت، ارتباطات بین المللی را حفظ و با سخنرانان و مدرسان خارجی ارتباط برقرار کنیم.

معاون آموزشی پژوهشگاه رویان گفت: شرکت کنندگان خارجی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و مدرسان از کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان و ترکیه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 312

به "برگزیدگان بیستمین کنگره بین المللی رویان معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان بیستمین کنگره بین المللی رویان معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید