تاثیر توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مشاور اقتصادی ترامپ گفت توافق تجاری با چین باعث تقویت 0.5 درصدی رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد.

تاثیر توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پولتیکو، آمریکا اخیرا به توافق تجاری بزرگ با شرکای تجاری خود دست یافته است. در دیدار مقامات تجاری و بازرگانی آمریکا با همتایان مکزیکی و کانادایی، سه کشور بر سر امضای توافق جدید پیمان تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی موسم به نفتا توافق کردند و از سوی دیگر پس از هفده ماه جنگ تجاری، آمریکا با بزرگ ترین شریک تجاری خود یعنی چین بر سر فاز نخست پیمان تجاری به توافق رسید.

لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا با تمجید از توافق جدید با چین گفته است که این توافق بسیار به اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد و باعث تقویت 0.5 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2020خواهد شد. کودلو افزود: با این توافق از شدت نا اطمینانی در خصوص آینده کاسته می شود و کسب وکارها شروع به افزایش مخارج خود خواهند کرد.

طبق توافق جدید آمریکا از برنامه خود برای افزایش بر واردات کالاهایی به ارزش 157 میلیارد دلار از چین صرف نظر خواهد کرد و در طرف مقابل نیز چین متعهد به افزایش واردات خود از آمریکا شده است. به گفته رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا در نتیجه فاز نخست، صادرات آمریکا به چین تقریبا به دو برابر سطح فعلی افزایش خواهد یافت.

پیش تر بانک مرکزی آمریکا در گزارشی نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده را 2.2 درصد پیش بینی کرده بود. کودلو از نمایندگان مجلس خواست تا هر چه سریع تر توافق تجاری با چین و کانادا را تصویب کند.

در حال حاضر آمریکا حدود 180 میلیارد دلار صادرات به چین دارد و امیدوار است تا صارات خود به این کشور را به زودی به 400 میلیارد دلار و سپس به 0.5 تریلیون دلار در سال افزایش دهد. کودلو ابراز امیدواری کرد که توافق تجاری با چین به مثابه مکانیزمی برای اطمینان از پایبندی این کشور به رعایت مالکیت فکری و آن چه که وی آن را جلوگیری از سرقت ارزش های آمریکایی توسط چین نامید باشد. وی هم چنین به چینی ها هشدار داد که در صورت نادیده دریافت مفاد توافق، آمریکا آماده اقدام متقابل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 933

به "تاثیر توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید