تاخیر در پرتاب موشک آرتمیس یک به دلیل توفان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سازمان فضایی آمریکا به دلیل توفان ایان مجبور شد تاریخ انجام ماموریت آرتمیس یک را دوباره به تعویق اندازد و در صورت مساعد بودن شرایط در اواسط ماه نوامبر این ماموریت انجام شود.

تاخیر در پرتاب موشک آرتمیس یک به دلیل توفان

سازمان فضایی آمریکا تصمیم داشت آرتمیس یک را روز 27 سپتامبر (سه شنبه هفته گذشته) به فضا پرتاب کند؛ اما توفان ایان موجب تغییر تاریخ انجام شد. قرار بود عملیات در ماه اکتبر انجام شود، اما این تندباد بزرگ ناسا را مجبور کرد تا موشک بزرگ اس ال اس و کپسول اوریون را از روی پد پرتاب به داخل ساختمان VAB منتقل کند.

ایان روز پنجشنبه هفته گذشته از مقر فضایی کندی (محل در نظر گرفته شده برای پرتاب موشک اس ال اس) گذر کرد. این واحد در چند بخش با آب گرفتگی روبه رو شد، البته به موشک اس ال اس و کپسول اوریون آسیبی نرسید.

با این وجود وقوع تندباد روی زمان انجام ماموریت آرتمیس یک تاثیر گذاشت. ناسا اکنون تصمیم دارد این عملیات را بین 12 تا 27 نوامبر انجام دهد، هرچند آن ها هنوز زمان دقیق پرتاب در این بازه زمانی را مشخص نکرده اند.

مقامات ناسا در آپدیت روز گذشته اعلام کردند: تمرکز تلاش ها روی انجام عملیات در بازه نوامبر سبب می شود کارمندان مقر فضایی کندی فرصت بیابند تا نیاز های خانواده و خانه خود را پس از وقوع تندباد برطرف کنند و علاوه برآن تیم های پروژه بتواند کنترل های مورد نیاز قبل از بازگشت به پد پرتاب را انجام دهند.

برخی فعالیت هایی که در ساختمان VAB مقر فضایی کندی انجام می شود به سیستم خاتمه پرواز ماموریت آرتمیس یک (FTS) مربوط است. هدف توسعه این سیستم تخریب موشک در صورت خارج شدن از جهت طی فرآیند پرتاب است.

در حال حاضر موشک اس ال اس و اوریون در ساختمان VAB قرار دارند و قرار است تیم FTS را دوباره آزمایش کند.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2200

به "تاخیر در پرتاب موشک آرتمیس یک به دلیل توفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر در پرتاب موشک آرتمیس یک به دلیل توفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید