کوشش فیس بوک برای جاسوسی از سوابق وبگردی کاربران

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فیس بوک با ارسال پیغام برای کاربران اپلیکیشن آیفون خود از آنها خواسته اجازه دهند، این شبکه اجتماعی به سوابق وبگردی آنها دسترسی داشته باشد.

کوشش فیس بوک برای جاسوسی از سوابق وبگردی کاربران

بعضی کاربران سیستم عامل آی او اس می گویند امروز پیغام هایی را به وسیله اپلیکیشن فیس بوک دریافت نموده اند که بر روی آیفون و آی پد نمایش داده شده است.

در این پیغام ها افراد ترغیب شده اند تا کنترل نحوه استفاده خود از وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف را به فیس بوک واگذار نمایند تا این شبکه اجتماعی از شیوه وبگردی و عادات کاربری افراد آگاه گردد.

اپل میخواهد بعضی تغییرات را در سیاست های حریم شخصی خود ایجاد کند و به نظر می رسد فیس بوک کوشش دارد قبل از اعمال تغییرات یادشده تا انتها سال 2021 بتواند اطلاعات خصوصی بیشتری را از کاربران آیفون و آی پد جمع آوری کند.

ابتدا قرار بود اپل سیاست های حریم شخصی خود را همزمان با عرضه سیستم عامل آی او اس 14 به روز کند. اما این شرکت پایان این کار را تا سال 2021 به تأخیر انداخت تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان وقت بیشتری برای هماهنگ سازی نرم افزارهایشان با این تغییرات داشته باشند.

یکی از این تغییرات مهم ضرورت کسب اجازه از کاربران آیفون و آی پد برای دسترسی به بعضی عادت های کاربری آنهاست و فیس بوک که دوست ندارد با چنین محدودیت هایی روبرو گردد، میخواهد پیشاپیش مجوز بهره برداری از این اطلاعات را به دست آورد.

به نظر می رسد فیس بوک به دنبال آن است که با دسترسی به اطلاعات وبگردی کاربران تبلیغات مطابق به سلیقه و ذائقه این افراد را نمایش دهد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1523

به "کوشش فیس بوک برای جاسوسی از سوابق وبگردی کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش فیس بوک برای جاسوسی از سوابق وبگردی کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید