تنها راه خروج آمریکا از منطقه از نگاه مشاور سابق وزارت خارجه ایالات متحده

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ولی نصر معتقد است که شرایط برای یک دیپلماسی فراهم شده که تنشهای منطقه را کاهش دهد و ثبات را به پیش برد و آمریکا باید قدر این لحظه را بداند یا اینکه یک فرصت نادر و حیاتی را هدر دهد.

تنها راه خروج آمریکا از منطقه از نگاه مشاور سابق وزارت خارجه ایالات متحده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولی نصر مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا و استاد دانشگاه جان هاپکینگز طی یادداشتی در وب سایت فارن افرز نوشت: اکنون ایالات متحده، نسبت به هر زمان دیگری در این چهل سال، سرگرم بازاندیشی جامع تری در سیاست خاورمیانه ای خود است. کسری های خانگی فزاینده و هماوردی با چین، آمریکا را مجبور می نماید تا خود را از گرفتاری های منطقه خاورمیانه جدا سازد، منطقه ای که هر دو جناح سیاسی آمریکا بر سر آن روز به روز بیشتر به این توافق می رسند که اهمیت راهبردی اش را از دست داده است.

نصر در ادامه افزوده است: همان نیروهای ساختاری که واشنگتن را مجبور به توازن بخشی دوباره به اولویت های دنیای اش می نماید، همچنین خاورمیانه را هم متاثر می سازد. همه گیری ویروس کرونا ایران را بشدت هدف گرفت و بهای پایین نفت و سیر نزولی اقتصاد دنیا به عربستان سعودی و متحدانش صدمه زد.

این کارشناس سیاست خارجی و مسایل بین الملل آورده است: ایران و امارات، از پیش گفتگوهایشان را شروع نموده اند. به نظر می رسد که هم ایران و هم عربستان سعودی، رغبت دارند که جنگ یمن خاتمه یابد.

نصر در خاتمه تاکید می نماید، شرایط برای یک دیپلماسی فراهم شده که تنش های منطقه را کاهش دهد و ثبات را به پیش برد. آمریکا باید قدر این لحظه را بداند یا اینکه یک فرصت نادر و حیاتی را هدر دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1247

به "تنها راه خروج آمریکا از منطقه از نگاه مشاور سابق وزارت خارجه ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه خروج آمریکا از منطقه از نگاه مشاور سابق وزارت خارجه ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید