توافق اولیه انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره حدیده

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سازمان ملل اظهار داشت، نمایندگان دولت مستعفی و انصارالله یمن درباره شروع استقرار مجدد نیروها در شهر الحدیده و گشودن گذرگاه های انسانی به توافق اولیه دست یافتند.

توافق اولیه انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره حدیده

به گزارش خبرنگاران، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری که در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک برگزار گردید، گفت، این توافق در نشست های کنونی میان دولت مستعفی یمن و انصارالله بر روی عرشه کشتی روبروی سواحل الحدیده انجام شد.

وی با بیان اینکه در انتظار رایزنی های بیشتر میان دو طرف به همراه رهبران هر دو آنهاست، ارائه جزئیات بیشتر درباره این توافق را رد و تنها به گفتن اینکه توافق اولیه ای انجام شده اکتفا کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس تیم ناظران بین المللی برای آتش بس در الحدیده هم احتمال داد، نشست دیگری میان دو طرف طی هفته های آینده با هدف نهایی کردن جزئیات روند استقرار مجدد نیروها برگزار گردد. وی توضیح داد، طرف های کمیته استقرار نیروها از روز یکشنبه تا چهارشنبه در این کشتی سه مرتبه با یکدیگر دیدار نموده اند.

دوجاریک گفت، دو طرف درباره حل مسائل مربوط به استقرار مجدد متقابل نیروها و گگرددن گذرگاه های انسانی با یکدیگر همکاری سازنده ای طی مذاکرات و آنالیز ها داشته اند. اما با این وجود همچنان چالش هایی وجود دارد. برای غلبه به این چالش ها رئیس کمیته پیشنهادی ارائه کرد و دو طرف یمنی کلیات آن را پذیرفتند تا در راستای اجرای توافق نامه الحدیده گامی بردارند.

13 دسامبر دولت مستعفی یمن و انصارالله به دنبال مذاکراتی که در سوئد انجام شد درباره حل و فصل وضعیت استان ساحلی الحدیده و تبادل اسرا و بازداشتی های دو طرف که بیش از 15 هزار تن هستند، توافق کردند. اما اجرای این توافق نامه به دلیل تفاوت های دیدگاهی میان دو طرف درباره بعضی از بندهای آن با مشکل روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 140

به "توافق اولیه انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره حدیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره حدیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید