تولید برانکارد و ویلچر ایزوله فشار منفی ویژه بیماران کرونایی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون بهداد ناجا از تولید ویلچر ایزوله فشار منفی ویژه بیماران کرونایی توسط کارشناسان بیمارستان الغدیر ناجا تبریز در خبر داد.

تولید برانکارد و ویلچر ایزوله فشار منفی ویژه بیماران کرونایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار محمدرضا حسینی معاون بهداد ناجا ضمن قدردانی از همت و تلاش پزشکان و پرستاران مراکز درمانی ناجا که در این روز های سخت شیوع بیماری کرونا، فشار کاری زیادی را در خدمت به بیماران تحمل می کنند، گفت: در این راستا کارکنان سایر بخش ها نیز همه همت و تلاش خود را برای کم کردن فشار کار و سهولت خدمات رسانی به کارکنان و بیماران به کار می بندند.

وی ادامه داد: طراحی و تولید برانکارد و ویلچر ایزوله فشار منفی، نمونه ای از همت و ابتکار عمل همکاران عزیزم در بخش های بهداشت و دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان الغدیر ناجا در تبریز است که با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و سایر بیماری های حاد تنفسی در بین کارکنان، بیماران و مراجعان بیمارستان انجام شد.

معاون بهداد ناجا با اشاره به اینکه برانکارد و ویلچر ایزوله در حمل و نقل بیماران کرونایی در بخش های درمانی و اورژانس کاربرد دارد، گفت: ویلچر ایزوله فشار منفی برای اولین بار طراحی و تولید شده و مشابه داخلی و خارجی ندارد و برانکارد ایزوله فشار منفی نیز با کمتر از یک دهم هزینه نمونه مشابه داخلی طراحی و ساخته شده است.

حسینی در ادامه تفاوت و امتیاز مهم این ویلچر و برانکارد ایزوله را قابلیت فیلتراسیون بالای فضای بسته داخل آن ها مطرح نمود و گفت: مکش هوای آلوده داخل ویلچر و برانکارد توسط دستگاه فیلتراسیون تعبیه شده در کاور سبب تصفیه مداوم هوای تنفسی بیمار در فضای بسته این برانکارد و ویلچر می شود.

معاون بهداد ناجا ایجاد فشار منفی (تصفیه هوای آلوده داخل کاور)، استقرار آسان بیمار، امکان ضدعفونی و گندزدایی و ممانعت از ایجاد جهت آلوده در حد فاصل جابه جایی بیمار از اورژانس تا بخش ایزوله تنفسی و یا بخش های پاراکلینیک در موارد اجتناب ناپذیر مثل CT. Scan را از دیگر قابلیت ها و مزایای این ویلچر و تخت ایزوله برشمرد که تاثیر بالایی در پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری در محیط داخلی بیمارستان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 919

به "تولید برانکارد و ویلچر ایزوله فشار منفی ویژه بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید برانکارد و ویلچر ایزوله فشار منفی ویژه بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید