تکذیب خبر مذاکرات تلفنی تند بین پوتین و ولیعهد عربستان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سخنگوی کرملین خبر بعضی نشریات درباره مذاکرات تلفنی بسیار تهاجمی بین ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان در ماه مارس که طی آن ولیعهد سعودی تهدید به جنگ قیمت نفت در صورت عدم توافق اوپک پلاس نموده، را دروغ خواند.

تکذیب خبر مذاکرات تلفنی تند بین پوتین و ولیعهد عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام نمود که انتشار بعضی اخبار مبنی بر این که مکالمه تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی در ماه مارس که ادعا شده طرفین با صدای بلند با یکدیگر صحبت کردند، کاملاً بی اساس و دروغی دیگری است.

مسئله این است که نشریه میدلیست آی به نقل از منابع خبری خود در ریاض، پایتخت عربستان سعودی نوشته شده که تبادل نظری تلفنی ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان که در ماه مارس انجام شد، کاملا تند و خشن صورت گرفت.

این نشریه ادعا نموده که این تبادل نظر با صدای بلند اجرا شده و شاهزاده سعودی ظاهراً مکالمه بسیار تهاجمی با رئیس جمهوری روسیه داشته و تهدید نموده که اگر توافق اوپک پلاس درباره کاهش فراوری نفت تحقق نیابد، جنگ قیمتی براه خواهد افتاد. طبق این ادعا، در نتیجه ، ولادیمیر پوتین شرایط را نپذیرفته و این تبادل نظر با یک نزاع به انتها رسید.

در این خبر تعیین نشده که صحبت بر سر کدام مکالمه اجرا شده بین دو طرف است، با این حال ، در ماه مارس (اواسط اسفند تا اوایل فروردین) هیچ اطلاعاتی درباره برقراری تماس تلفنی بین پوتین و محمد بن سلمان منتشر نشده است.

تا اینکه در ماه آوریل ، رئیس جمهوری روسیه دو بار با شاهزاده سعودی تبادل نظری تلفنی داشت. ابتدا در تاریخ 9 آوریل (21 فروردین) ، طرفین با مشارکت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیش از یک ساعت در مورد شرایط بازارهای نفت تبادل نظر کردند که ترامپ این مذاکرات را بسیار خوب ارزیابی کرد و سپس در تاریخ 12 آوریل (24 فروردین ماه) ، پوتین و محمد بن سلمان دوباره برای مذاکره درباره موضوعات مربوط به فرایند مذاکرات اوپک پلاس در زمینه کاهش فراوری نفت، با یکدیگر تماس گرفتند.

در این رابطه ، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در آن موقع اعلام نمود که توافق جدید بدست آمده در چارچوب اوپک پلاس در زمینه کاهش فراوری نفت، بدون مشارکت ولادیمیر پوتین و مذاکراتش با رهبران آمریکا و عربستان سعودی در این باره امکان پذیر نبود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1008

به "تکذیب خبر مذاکرات تلفنی تند بین پوتین و ولیعهد عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب خبر مذاکرات تلفنی تند بین پوتین و ولیعهد عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید