جزئیات مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ثبت نام جاماندگان وام ودیعه مسکن از امروز یکشنبه 13 مهرماه شروع و تا 30 مهر ادامه می یابد.

جزئیات مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه این وزارت خانه با وزارت جهاد کشاوزی دیروز (شنبه 12 مهر) از تمدید ثبت نام جاماندگان وام ودیعه مسکن اطلاع داد. محمد اسلامی از اخذ مصوبه جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد که بر اساس آن مستأجرانی که در دوره قبلی به دلایلی از ثبت نام جا مانده اند، بتوانند در بازه زمانی 13 تا 30 مهرماه اقدام به ثبت نام مجدد کنند.

تسهیلات یاری ودیعه مسکن در قالب پول پیش برای حمایت از مستأجران است که در خرداد ماه سال جاری در ستاد ملی مقابله باکرونا تصویب شد. در حالی که مهلت ثبت نام اولیه و مرحله دوم این طرح به سرانجام رسیده بود، اما طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد مرحله دوم ثبت نام این طرح تمدید گردد؛ بنابراین جاماندگان این طرح که در مرحله قبل به هر دلایلی پیروز به ثبت نام نشده اند می توانند در زمان معین شده یعنی از 13 تا 30 مهرماه نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه ای از تمدید ثبت نام وام ودیعه مسکن اطلاع داد. اطلاعیه این وزارت خانه به توضیح زیر است:

به اطلاع می رساند آن دسته از متقاضیان طرح یاری ودیعه اجاره مسکن که پیروز به قبت نام نشده اند، می توانند از ساعت 12 روز یکشنبه مورخ 13/07/1399 تا ساعت 24 روز چهارشنبه 30/07/1399 جهت ثبت نام در این طرح با مراجعه به بخش تکمیل ثبت نام تسهیلات یاری ودیعه سامانه طرح ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ابهامات تمدید خبر وام ودیعه مسکن

در حالی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، از تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان وام ودیعه مسکن از 13 تا 30 مهرماه اطلاع داد است، اما این خبر با اخباری که در 6 مهرماه توسط مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه مبنی بر تمدید وام ودیعه مسکن تا سرانجام دی ماه منتشر شد، تناقض دارد.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تا به امروز 138 هزار مستأجر در تسهیلات یاری ودیعه مسکن تشکیل پفراینده داده اند. از این تعداد 40 هزار نفر وام گرفته اند و قرار است این تسهیلات به 600 هزار نفر پرداخت گردد.

این در حالی است که طبق آمار و ارقلام اعلامی مسئولان وزارت راه از میان 6/6 میلیون مستأجر در کشور حدود 2/2 میلیون مستأجر نیازمند حمایت بوده که در طرح اولیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای یک میلیون خانوار یاری ودیعه مسکن برنامه ریزی شده بود.

تناقض آمار خانوار هایی که در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی شده بود و محدود کردن زمان و تاریخ تمدید وام یاری ودیعه مسکن به محدود تر شدن دامنه اجرایی این طرح دامن می زند.

طبق گفته مسئولان تا به امروز 355 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده که این تعداد هنوز تا 600 هزار نفر اعلامی اخیر وزارت راه فاصله 60 درصدی دارد. حال این سؤال بدون پاسخ خواهد ماند که آیا با پیش بینی و برنامه ریزی ستاد مقابله با کرونا برای اعطای وام یاری ودیعه به یک میلیون خانوار در طرح اولیه و اعلام آمار جدید 600 هزار نفری، مستأجران از ثبت نام خودداری نموده اند یا دولت در اجرای طرح محدودیت ایجاد نموده است؟

به نظر می رسد با محدودکردن زمان تمدید مرحله دوم ثبت نام و کاهش آمار برنامه ریزی شده اولیه ستاد ملی مقابله با کرونا، از یک میلیون خانوار به 600 هزار نفر، دولت در محدود کردن اجرای این طرح مصمم شده است.

از طرفی نباید شرایط سخت پرداخت بانک ها برای تسهیلات را نادیده گرفت. چراکه بعضی افراد زمانی که با شرایط بعضی بانک ها برای پرداخت وام روبرو می شوند، به طور کلی قطع امید نموده و از درخواست خود منصرف می شوند. دلیل دیگر را هم می توان به کندی فرایند دریافت تسهیلات و جابه جایی مستأجران و قرارداد ههای جدید اشاره نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1223

به "جزئیات مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید