حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه مستقیم، گامی برای مقابله با رانت و فساد است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی و فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز راهکار اصلی مبارزه با فساد و رانت و به نفع مردم است که البته ضرورت دارد یارانه حاصل از حذف ارز برای مردم واریز شود.

حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه مستقیم، گامی برای مقابله با رانت و فساد است

علی اصغر جمعه ای با اشاره به تکلیف دولت در حذف ارز 4200 تومانی در قانون بودجه امسال ابراز داشت: حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی و فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز جراحی اقتصادی است که به شکوفایی اقتصاد کشور و حذف رانت و فساد کمک می کند.

وی تأکید کرد: این جراحی اقتصادی نیازمند اطلاع رسانی به موقع و دقیقه به مردم است تا اعتماد عمومی به دولت تقویت شده و عموم مردم با این طرح همراه شوند.

وی اضافه نمود: اقناع سازی افکار عمومی درباره فواید حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی و فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز باید جدی گرفته شود و در این جهت استفاده از رسانه های مختلف برای آگاهی بخشی و پرداخت یارانه هم زمان با حذف ارز دولتی، دو راهکار مؤثر به شمار می رود.

جمعه ای اعلام نمود: به اذعان مسئولان بالادستی در بسکمک موارد مشاهده شده افراد ارز چهار هزار و 200 تومانی از دولت برای تأمین نهاده دامی و یا کالاهای نیاز جامعه دریافت کردند، اما نسبت به تأمین کالای مورد نیاز اقدام نکردند، بنابراین راهکار مبارزه با فساد فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز است.

وی یادآور شد: تصمیم حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی و فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز تصمیمی ارزشمند است، اما فرآیند اجرای این تصمیم نیز مهم است تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی اضافه نمود: دولت می تواند از طریق گفت وگو با تشکل های بخش خصوصی و نیز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، راهکار و فرآیند مناسب برای فاصله گرفتن از نظام چند نرخی ارز را پیدا کرده و با کمترین آسیب به مردم بخصوص دهک های پایین جامعه آن را عملیاتی کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: دولت می تواند به جای پرداخت ارز 4200 تومانی به کارخانه ها و واردکنندگان که تجربه چهار سال گذشته نشان داد کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسید، یارانه آن را محاسبه و به حساب مردم پرداخت کند و برای واحد تولیدی نیز در زمینه صادرات بسته تشویقی و حمایتی در نظر بگیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2132

به "حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه مستقیم، گامی برای مقابله با رانت و فساد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه مستقیم، گامی برای مقابله با رانت و فساد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید