حقوق کارگران، اجاره بها و بیمه کارگری دغدغه صنف پارچه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران گفت: با توجه به تعطیلی واحد های صنفی فروش پارچه بعد از شیوع ویروس کرونا فعالین این صنف در پرداخت اجاره بها، حقوق کارگران و حق بیمه کارگری دچار مشکل شده اند.

حقوق کارگران، اجاره بها و بیمه کارگری دغدغه صنف پارچه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران محمدحسین نورایی آشتیانی در خصوص مسائل صنف پارچه فروشان در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر فعالیت تجاری صنف پارچه فروشان، با توجه به شیوع ویروس کرونا، از سوی ستاد ملی کرونا، ممنوع اعلام شده است.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران، بیان داشت: البته از روز شنبه 30 فروردین 99 اجازه فعالیت بخشی از این صنف یعنی مغازه های سطح شهر با رعایت دقیق موازین و پروتکل های بهداشتی داده شده است، اما هنوز اجازه فعالیت به آن دسته از فعالین این صنف که مغازه آن ها در پاساژ ها واقع شده است، داده نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط فعالین این صنف برای تامین اجاره بها، حق بیمه کارگری و پرداخت دستمزد و حقوق کارگران دچار مسائل فراوانی شده اند.

نورایی آشتیانی در پاسخ به این سؤال که شرایط اخراج کارگران پس از شیوع ویروس کرونا در این صنف چگونه بوده است، گفت: با توجه به تعطیلی اتحادیه فعلا در این خصوص اطلاعی ندارم و باید منتظر ماند تا اتحادیه باز گردد و ممکن است در این خصوص مراجعاتی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 987

به "حقوق کارگران، اجاره بها و بیمه کارگری دغدغه صنف پارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارگران، اجاره بها و بیمه کارگری دغدغه صنف پارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید