خبرنگاران آموزش های بومی در صدر فعالیت های جهاد دانشگاهی باشد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سنندج - خبرنگاران - معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان گفت: نیازسنجی اجتماعی عامل مهمی برای سوق دادن آموزش های جهاد دانشگاهی به سمت ظرفیت های بومی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

خبرنگاران آموزش های بومی در صدر فعالیت های جهاد دانشگاهی باشد

به گزارش خبرنگاران، محمدابراهیم زارعی روز شنبه در نشست با رییس و معاونان جهاد دانشگاهی کردستان، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی برآمده از انقلاب و منشاء خدمات بسیاری در جامعه به ویژه برای جوانان بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان با تاکید بر حمایت از فعالیت های جهاد جهاددانشگاهی استان در حوزه های مختلف اضافه نمود: اشتغال مساله اصلی جامعه است و لذا نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی می توانند در کنار دیگر مجموعه های دست اندرکار، آموزشهای کاربردی شغل آفرین را در اولویت خود قرار دهند.

زارعی تاکید کرد: جهاددانشگاهی این توان و ظرفیت را دارد که به سمت آموزش های فنی، تجارت و کشاورزی برود و راهنمای جوانان به سمت اشتغال در این بخش ها باشد.

وی با بیان اینکه ثروت آفرینی در کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، یادآور شد: هم مرز بودن با عراق فرصتی برای اشتغال است که باید به آن توجه بیشتری شود.

جهاد دانشگاهی کردستان پیروز در اشتغال خانگی

رییس جهاددانشگاهی کردستان هم در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی استان ظرفیت بالایی برای فعالیت در بخش های مختلف دارد و انتظار می رود مسوولان از آن حمایت کنند.

اکبر اسدی استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی در کنار تعامل و همفکری را منشاء اقدامات اثرگذار در استان خاطرنشان کرد و اضافه نمود: خدمات جهاد دانشگاهی در جهت توسعه جامعه است و رسیدن به رشد و کمال مطلوب در توسعه، هم افزایی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز خدمات تخصصی اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی) در جهاددانشگاهی استان، اضافه نمود: این مرکز تخصصی قبل از انجام پروژه های مهم در جامعه پیوست های اجتماعی و فرهنگی لازم را متناسب با اهمیت پروژه تهیه کرده و در اختیار مسوولان قرار می دهد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان تاکید کرد: مراکز نوآوری و شکوفایی، GIS، مرکز تخصصی توت فرنگی و مراکز دیگری که در جهاد دانشگاهی وجود دارد آماده خدمات بیشتر به جامعه هستند.

وی گفت: سال گذشته جهاد دانشگاهی استان با ورود به بحث مشاغل خانگی توانست بیش از 2 هزار و 600 نفر را آموزش داده و به بدنه بازار اتصال دهد و از الگوهای پیروز کشور شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1550

به "خبرنگاران آموزش های بومی در صدر فعالیت های جهاد دانشگاهی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش های بومی در صدر فعالیت های جهاد دانشگاهی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید