خبرنگاران الزام اثر انگشت در شعب اخذ رای ایلام لغو شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ایلام - خبرنگاران - رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: الزام ثبت اثر انگشت در تمام شعب اخذ رای استان در انتخابات امروز برداشته شد.

خبرنگاران الزام اثر انگشت در شعب اخذ رای ایلام لغو شد

محمدنوذری روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

وی اضافه کرد: در این راستا تدابیر و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و اخذ اثر انگشت با استامپ حذف شده است.

نوذری یادآور شد: بنابراین با توجه به این تصمیم مردم می توانند بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از شیوع کرونا ویروس با حضور در شعب اخذ رای در این حماسه بزرگ مشارکت نمایند.

وی تاکید نمود: رای دهندگان باید هنگام مراجعه به شعب اخذ رای همراه خود شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را در اختیار داشته باشند.

گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی، شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که 2 کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین 139 نفر داوطلب، صلاحیت 61 نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت 27 نفر در حوزه شمالی و 18 نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

451 هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه سال جاری هستند که این از این تعداد 317 هزار نفر در حوزه شمالی و 134 هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در 554 شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 832

به "خبرنگاران الزام اثر انگشت در شعب اخذ رای ایلام لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الزام اثر انگشت در شعب اخذ رای ایلام لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید