خبرنگاران انتقاد سندرز از نظام سرمایه داری آمریکا در دوران کرونا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران- خبرنگاران- برنی سندرز کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه از نظام سرمایه داری این کشور انتقاد کرد و گفت: در حالیکه 40 میلیون آمریکایی با خطر بی خانمان شدن روبرو هستند، وال استریت از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است.

خبرنگاران انتقاد سندرز از نظام سرمایه داری آمریکا در دوران کرونا

به گزارش خبرنگاران، سندرز سناتور بلندپایه ایالت ورمونت آمریکا و نامزد پیشین عضو حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020، در پیام توییتری نوشت: در حالیکه 30 میلیون کارگر آمریکایی شغل خود را از دست داده اند، دارایی 12 میلیاردر در کشور هم اکنون به یک تریلیون دلار رسیده است.

به نوشته سندرز، ما نیازی به سیاست های ریاضت برای خانواده های قشر کارگر نداریم، بلکه نیازمند اعمال سیاست ریاضت برای قشر یک درصد (پولدار) جمعیت و شرکت های چند ملیتی هستیم.

سندرز پیش از این نیز اعلام کرده بوده که ثروت 643 میلیاردر آمریکایی ها در دوره کرونا به 584 میلیارد دلار افزایش یافت این درحالی است که ثروت خانوارهای آمریکایی به میزان 6.5 تریلیون دلار کاهش یافته است.

به نوشته سندرز، به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر ایالت های آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد، تا کنون 46 میلیون شهروند آمریکایی درخواست دریافت بیمه بیکاری کرده اند.

وی همچنین در اواخر اردیبهشت ماه نیز اقتصاد آمریکا را متقلبانه و نابرابر توصیف و در پیامی توئیتری نوشته بود: در حالی که کارگران این کشور مجبور به بازگشت به کارند، ثروتمندان در خانه های اعیانی خود در قرنطینه به سر می برند و جان خود را به خطر نمی اندازند.

سندرز در ادامه تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در ایالت متحده سبب آشکار شدن نابرابری های نظام اقتصادی آمریکا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران انتقاد سندرز از نظام سرمایه داری آمریکا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد سندرز از نظام سرمایه داری آمریکا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید