خبرنگاران فرماندار: ادارات ازنا تعطیل است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار ازنا گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمز در ازنا تمامی ادارات و اماکن عمومی این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

خبرنگاران فرماندار: ادارات ازنا تعطیل است

به گزارش خبرنگاران حشمت بهمنی روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا شهرستان ازنا اظهار کرد: در راستای کنترل و مهار بیماری کرونا در شهرستان ازنا از فردا سه شنبه 24 فروردین ماه تمامی ادارات دولتی و غیردولتی، اماکن عمومی، بانک ها، صنوف بازار تعطیل و مبادی شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی گفت: متاسفانه پس از گذشت 14 ماه از شیوع ویروس کرونا در مرحله پیک چهارم و باموج بیماری مواجهه شده ایم که با توجه به سرانه جمعیت این آمارها قابل تعریف نیست از لحاظ شرایط فراگیری بیماری از مرحله قرمز وارد مرحله سیاه شده ایم.

وی ادامه داد: بخشی از مسائل بوجود آمده متوجه کوتاهی ما مسئولین است و بخش عمده آن به خود مردم بازمی شود و پروتکل های بهداشتی را جدی نمیگیرند بنابراین تجمعات، مراسمات، مهمانی ها و گردش های مردمی مزید بر علت شده است.

وی با این بیان که مصوبات ستاد کرونا برای همگان لازم الاجرا است افزود: از فردا سه شنبه شهرستان ازنا تعطیل می باشد و این تعطیلی کلیه ادارات دولتی وغیر دولتی به غیر از دستگاههای اجرای مثل (شهرداری)، همه بانک ها و موسسات به غیر از (خدمات رسان ها) و صنوف بازار را شامل می شود و این شرایط تا اطلاع بعدی ادامه داشته و هیچ مدیر و کارمندی حق خروج از شهرستان را ندارد.

بهمنی گفت: پیرو این مصوبه کلیه مشاغل و حرفه ها به جز خدمات خودرویی که میبایست شیفت بندی شوند همچنین مناطق گردشگری و تفرجگاه ها، زیارتگاه ها، باشگاه های ورزشی، چاپخانه ها، بقاع متبرک، مساجد، هیات های فرهنگی و مذهبی، جلسات مردمی و آرامستان که با خاکریز باید مسدود شود و همچنین مراسمات عزا و ترحیم و عروسی ممنوع میباشد.

وی اظهار داشت: در این بین از ورود عشایر به حاشیه شهر و ورود خودروها با پلاک غیر بومی به شهر نیز جلوگیری خواهد شد و مراسمات تدفین مردگان در ساعات شامگاهی بدون حضور مردم ضمن تعهدی که پزشک قانونی از صاحبان عزا اخذ می کند باید انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در روستاها بعلت تجمعات آمارها نگران کننده تر است بنابراین با برگزار کنندگان مراسمات ترحیم یا عروسی در روستاها به شدت برخورد می شود و دهیاران موظفند از برگزاری مراسمات در روستاها ممانعت بعمل آورند با مسئولانی هم که در اجرای مصوبات کوتاهی کنند نیز برخورد جدی بعمل میآید.

بنابر اعلام ربیس شبکه بهداشت و درمان ازنا سه هزار و 156 مبتلا به کرونا و 103 فوتی در شهرستان ازنا گزارش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1645

به "خبرنگاران فرماندار: ادارات ازنا تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: ادارات ازنا تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید