خبرنگاران مبارزه با جوانه خوار جنگل های بلوط دزفول، درانتظار احداث باند فرود

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دزفول- خبرنگاران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با اشاره به آلودگی قطعی جنگلهای بلوط منطقه به آفت جوانه خواربلوط و عدم جوابگویی مبارزه زمینی برای کنترل و مهار آفت گفت: لزوم مبارزه هوایی با این آفت را به اطلاع مسوولان رده بالاتر رسانده ایم و موضوع دردست پیگیری است.

خبرنگاران مبارزه با جوانه خوار جنگل های بلوط دزفول، درانتظار احداث باند فرود

علیرضا فتح الهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول با همکاری استان رایزنی هایی با سازمان جنگلها و مراتع انجام داده و نسبت به استفاده از خدمات ویژه هوایی(هواپیما) جهت ارائه کار با کیفیت و کمیت وسرعت عمل زیادتر، اعلام نیاز کرده است .

وی اضافه نمود: سازمان جنگل ها و مراتع برای احداث باند فرود در دل جنگل های دزفول در راستای مبارزه با آفت درختان بلوط قول مساعد داد.

فتح الهی اضافه نمود: در این راستا طی بازدیدی که از مناطق مستعد جهت احداث باندخاکی ویژه خدمات هوایی در 2 محل دشت گرگان و منطقه دورک در دل جنگلهای زاگرس شهرستان دزفول صورت گرفت به همکاران در سازمان جنگلهاو مراتع این پیشنهاد ارائه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول اظهارداشت: مسوولان سازمان جنگل ها و مراتع نیز قول همکاری، بررسی و فراهم کردن اعتبارات عمرانی احداث باند را باتوجه به ضرورت امر داده اند.

وی گفت: در صورت احداث باند فرودگاه، خدماتی به جنگلهای شهر های همجوار نیز داده خواهد شد.

وی ادامه داد: آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های شهرستان دزفول گسترش یافته و مبارزه با این آفت در مساحتهای آلوده در سالهای گذشته صورت نگرفته است .

اخیرا عملیات آفت زدایی علیه آفت جوانه خوار در سطح یکهزار و 317 هکتار از جنگل های بلوط دزفول آغاز شده است.

40 هزار هکتار از جنگل های منطقه زاگرس در شمال خوزستان دچار افت کرم جوانه خوار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1632

به "خبرنگاران مبارزه با جوانه خوار جنگل های بلوط دزفول، درانتظار احداث باند فرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با جوانه خوار جنگل های بلوط دزفول، درانتظار احداث باند فرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید