خبرنگاران مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران- خبرنگاران- محققان سوئیسی در مطالعه ای جدید یه این نتیجه رسیدند که مولکول های گوگرد می توانند برای مقابله با ویروس کرونا موثر باشند.

خبرنگاران مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، بعضی ویروس ها می توانند به واسطه مکانیسمی که مولکول های آلی گوگرد را درگیر می نماید، به درون سلول راه یابند. اکنون شیمی دانان دانشگاه ژنو در سوئیس ، مهارنماینده های موثری را کشف نموده اند که می توانند جلوی جذب ویروس کرونا را به درون سلول بگیرند.

براساس نتایج این پژوهش غشای سلول برای ویروس ها نفوذ ناپذیر است. آنها برای وارد شدن به سلول و عفونی کردن آن، طیف وسیعی از راهبردها را به کار می گیرند تا از ویژگی های سلولی و بیوشیمیایی غشاها استفاده نمایند. به دلیل استحکام واکنش های شیمیایی و پیوندهای موجود، در حال حاضر هیچ مهارنماینده موثری در دسترس نیست.

این محققان در جریان مطالعه پیروز به شناسایی مهارنماینده هایی شده اند که پنج هزار برابر موثرتر از متداول ترین نوع مهارنماینده های فعلی هستند.

آزمایش های پیش بالینی نشان داده اند که این مهار نماینده ها می توانند راه ورود ویروس های منتشر نماینده پروتئین ویروس کرونا را به درون سلول مسدود نمایند. این پژوهش، زمینه را برای انجام مطالعاتی مورد ساخت داروهای ضد ویروسی جدید هموار می سازد.

محققان سوئیسی در این مطالعه، به جستجوی یک مهارنماینده احتمالی پرداختند که بتواند یک آنتی ویروس کارآمد در برابر ویروس کرونا باشد.

آنها به آنالیز مهارنماینده های احتمالی پرداختند و آزمایش های درون کشتگاهی جذب مولکول های گوگرد را با کاوشگر های فلورسنت انجام دادند تا حضور آنها را درون سلول ها با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس ارزیابی نمایند.

آنالیز ها نشان داد که مولکول های گوگرد تا پنج هزار برابر موثرتر هستند. با این حال محققان متذکر شدند که این نتایج هنوز در مراحل ابتدایی هستند و اکنون نمی توانیم اعلام کنیم که یک داروی ضد ویروسی برای مقابله با ویروس کرونا کشف نموده ایم؛ این موضوع فقط در حد یک حدس است.

مشروح کامل این مطالعه در مجله Chemical Science منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید