خبرنگاران کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، گرگان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ابتلای 364 نفر از کادر پزشکی ،پرستاری و خدماتی مراکز بیمارستانی استان گفت که همه این افراد پس از گذراندن دوران درمان بهبود یافته و با توجه به احتیاج استان به چرخه خدمت برگشتند.

خبرنگاران کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت

عبدالرضا فاضل روز سه شنبه گفت: تا به امروز 43 پزشک، 284 پرستار و 37 نیروی خدماتی، اداری و حفاظتی بیمارستان های گلستان به بیماری حاد تنفسی و کرونا مبتلا شدند که بیشتر آنان با وجود احتیاج به گذراندن دوران نقاهت پس از بهبودی خدمت به بیماران را از سر گرفتند.

وی گفت: 630 پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص و 3 هزار پرستار در مراکز درمانی استان با کوشش جهادی بصورت شبانه روزی کارخدمت به بیماران را انجام می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا به امروز 3 هزار و 396 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و حاد تنفسی درمان شدند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

فاضل اضافه کرد: با مشارکت مردم در طرح قرنطینه خانگی بار مراجعات به مراکز درمانی کاهش یافته اما همچنان احتیاج است مردم نکات بهداشتی و درمانی را رعایت نمایند.

وی با اشاره به خستگی مفرط کادر درمانی گلستان به دلیل گذراندن 40 روز کاری مستمر و پرفشار اشاره نمود و از مردم خواست تا پرهیز از سفر و ماندن در خانه فشار مضاعفی را به کادر درمانی تحمیل ننمایند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از غربالگری و تب سنجی بیش از 23 هزار نفر در ورودی های استان اطلاع داد و گفت : از این تعداد 186 نفر به سبب داشتن عوارض و ظن ابتلا به کرونا به مراکز درمانی فرستاده شدند.

بیماری کرونا تا به امروز موجب مرگ 137 نفر در گلستان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 935

به "خبرنگاران کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در کادر درمانی و پزشکی گلستان قربانی نگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید