خبرنگاران 308 مدرسه در استان زنجان نیازمند بازسازی است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان زنجان گفت: ما هم اکنون در استان 308 ساختمان تخریبی در مدارس داریم که نیازمند بازسازی هستند.

خبرنگاران 308 مدرسه در استان زنجان نیازمند بازسازی است

جهانگیر صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدرسه سازی اضافه کرد: همچنین تعداد مدارسی که احتیاج به مقاوم سازی دارند 580 واحد است که در مجموع به 900 میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج داریم.

وی با تبیین شرایط تحصیلی مناطق محروم، گفت: پرداخت این مبلغ با شرایط فعلی اقتصاد کشور برای دولت مقدور نخواهد بود، اما احتیاج دانش آموزان باید مرتفع شود، لذا به یاری و مشارکت گسترده خیرین مدرسه ساز احتیاج داریم.

این مسئول اظهار داشت: مبلغی که سال 96 دولت به مدارس استان بودجه استانی داده بود 10 میلیارد تومان بود، اما سال 97 این مبلغ به 40 میلیارد تومان افزایش یافت که چشمگیر و مطلوب بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان زنجان به مشارکت 2.5 میلیارد تومانی مردم در مدرسه سازی در سال 96 اشاره و تاکید نمود: سال گذشته نیز مشارکت های مردمی سه برابر شده و 6 میلیارد تومان ثبت گشت.

صفری با تشریح پروژه های نیمه تمام مدارس استان، اظهار داشت: با همت خیرین مدرسه ساز هیچ ساختمان نیمه ساختی راکد نیست و در همگی 20 پروژه پیمانکاران مشغول فعالیت های عمرانی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان زنجان با اشاره به اهمیت ایمنی مدارس، گفت: سال جاری قصد داریم تا هر روستایی که متصل به گاز است، وسایل گرمایشی گازسوز نصب نموده و از هیچ بخاری نفت سوز استفاده نشود.

صفری به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان اشاره و تاکید نمود: هم اکنون در سطح استان زنجان یکهزار و 571 مدرسه داریم که از این تعداد یک هزار و 383 مدرسه بعد از انقلاب اسلامی و در طول 40 سال گذشته ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان زنجان گفت: مدرسه کانون تحول در بستر اجتماعی است، ساخت مدرسه نیز یک فرهنگ نیک به شمار می آید که باید نسبت به ترویج و همگانی کردن آن تلاش و تلاش شود.

صفری توضیح داد: خیرین مدرسه تا کنون سا خت 311 مدرسه را در استان آغاز نموده که از این تعداد 291 مدرسه تحویل و مابقی در حال ساخت می باشد.

به گزارش خبرنگاران، استان زنجان نزدیک به 200 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی دارد.

3216/ 8068

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 224

به "خبرنگاران 308 مدرسه در استان زنجان نیازمند بازسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 308 مدرسه در استان زنجان نیازمند بازسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید