خبرنگاران 47 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، گنبدکاووس - خبرنگاران - مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در نیمه نخست سال جاری 72 هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش 47 میلیون و 400 هزار دلار از مبادی گمرکی این استان به کشورهای منطقه صادر شد.

خبرنگاران 47 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گمرک گلستان، سیدابراهیم حسینی گفت: عمده کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان گلستان شامل پنیر، پلی استایرن و رب گوجه بود که به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان صادر شد.

وی گفت: به سبب شیوع کرونا این حجم صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 60 درصد و از نظر ارزش دلاری 26 درصد کمتر شد.

وی درخصوص واردات کالا از مبادی گمرکی گلستان در نیمه نخست سال جاری نیز گفت: طی این مدت چهار هزار تن کالا به ارزش 10 میلیون و 600 هزار دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 72 درصد و از نظر ارزش دلاری 63 درصد کمتر است.

ماشین آلات خط فراوری، غلات و روغن سویا از مهمترین اقلام وارداتی به گلستان است که اغلب از ترکمنستان، ترکیه و چین و به وسیله گمرک اینچه برون وارد گلستان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین درآمد وصولی گمرک در نیمه نخست سال جاری را 123 میلیارد و 435 میلیون ریال اظهار داشت و گفت: از اسفند 98 تا سوم تیرماه 99 به سبب شیوع کرونا، هیچ کالایی از مرز اینچه برون ترانزیت نشد.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیر مجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1283

به "خبرنگاران 47 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 47 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید