در انتخاب هتل به کدام نکته های ظریف توجه کنیم؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بسیاری از موارد که در ظاهر کم اهمیت و جزئی به نظر می رسند، می توانند هتلی را به یک هتل قابل قبول یا آن را به مکانی غیرقابل تحمل تبدیل نمایند.

در انتخاب هتل به کدام نکته های ظریف توجه کنیم؟

ویژگی ها، خدمات و امکانات هتل ها برای بسیاری از مسافران اهمیت زیادی دارد؛ مخصوصا اگر بخواهید مدت زیادی در هتل بمانید. معمولاً وقتی که در هتل ها هستید سعی می کنید به جزئیاتی که باعث متفاوت شدن پیشخوان پذیرش هتل، آسانسورها و لابی هتل ها می گردد، توجه کنید. اگرچه بیشتر هتل ها سعی می نمایند در حد توانشان برترین خدمات ممکن را به مسافران خود ارائه دهند؛ اما ممکن است بعضی از موارد که در ظاهر کم اهمیت به نظر می رسند، باعث ناراضی شدن شما از هتل شوند یا بالعکس شما را به آن علاقه مند نمایند. در این مقاله از کجا رو قصد داریم بعضی از این موارد جزئی را آنالیز کنیم که تا حدود زیادی در انتخاب هتل تاثیرگذار هستند

بخش پذیرش ویژه

در بسیاری از هتل ها، مخصوصا هتل های زنجیره ای، بخش پذیرش ویژه و مختص بعضی از مهمانان که با عناوین مختلف (مثل پذیرش VIP) مشخص شده اند، از قسمت معمولی پذیرش جدا شده یا حداقل می توانید نشانه ای دال بر ارائه این خدمات از سویی هتل را در پیشخوان پذیرش ببینید؛ اما معمولاً یا کارمندی در این بخش حضور ندارد یا خدمات آن اصلاً در حد انتظار نیست و ممکن است مدت قابل توجهی برای گرفتن کلید اتاق خود یا تحویل دادن چمدان های تان در این بخش منتظر بمانید. حتی در بعضی از هتل ها کارکنان بخش پذیرش ابتدا به مهمانان بخش معمولی پاسخ می دهند و آن ها را پذیرش می نماید و سپس به سراغ مهمانان بخش ویژه می رود. با توجه به این شرایط از شاید از خودتان بپرسید چرا اصلاً چنین بخشی وجود دارد یا چرا خدمات این بخش به موقع و سریع نیست.

عملکرد آسانسورها

عملکرد و خدمات آسانسورهای هتل ها برای بعضی از افراد مهم است. اگر آسانسورها سرعت مناسبی نداشته باشند یا تعداد آن ها کم باشد، سریع از انتخابتان پشیمان می شوید. این موضوع زمانی بیشتر آزاردهنده می گردد که مجبور باشید از پله های زیادی بالا یا پایین بروید. مناسب نبودن آسانسورها می تواند اقامت در طبقه های بالای هتل ها را به تجربه ای تلخ تبدیل کند

بطری های کوچک برای مواد مایع شوینده و تمیزنماینده

امروزه در بیشتر هتل ها مایع های شوینده و تمیزنماینده در مخزن های بزرگی وجود دارد که به دیوار نصب شده اند؛ اگرچه ممکن است بسیاری از افراد مسئله ای با این موضوع نداشته باشند؛ اما به چند علت بهتر است مخزن ها و بطری های کوچکی برای این مواد در اتاق ها قرار داده گردد؛ زیرا ممکن است به مرور زمان پشت این مخازن کثیف گردد و کسی این نقاط را تمیز نکند یا اصلاً متوجه کثیفی در چنین مکان هایی نگردد و این کثیفی می تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد.

درصورتی که بطری های کوچکی برای این مواد در اتاق ها قرار داشته باشند، می توانید مایع موردعلاقه تان را که ممکن است کیفیت بالاتری هم داشته باشد، در آن بریزید. ضمناًً در بیشتر هتل ها مخزن های نصب شده به دیوار تنها در ظاهر مهروموم شده هستند و افراد می توانند هر مایعی را داخل آن بریزند؛ بنابراین با توجه به تمام این موارد بهتر است برای نگهداری از این مواد از بطری های قابل بازیافت و تجزیه پذیراستفاده گردد.

بسیاری از مسئولان این هتل ها این طور وانمود می نماید که برای محافظت از محیط زیست از مخزن های بزرگ استفاده می نمایند؛ اما در واقع این کار آن ها تنها برای کاهش هزینه ها است. در سال های اخیر بطری های کوچکی برای نگهداری مواد مایع فراوری شده اند که کاملاً با محیط زیست سازگار هستند و درصورتی که از چنین بطری هایی در اتاق ها استفاده گردد، مهمانان می توانند از مواد مایع بهداشتی موردعلاقه شان استفاده نمایند و این موضوع می تواند آن ها را بسیار شاد نمایند.

تعداد پریزهای برق و مکان آن ها

امروزه بیشتر گردشگران وسایل الکترونیکی مختلفی همراه خود دارند که باید مرتب شارژ گردد. به همین علت تعداد پریزهای برق و مکان آن ها ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد. معمولاً بیشتر افراد دوست دارند حداقل یک پریز در نزدیک تخت آن ها باشد تا بتوانند از گوشی شان با خیال راحت و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ استفاده نمایند و همواره به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. متأسفانه در بیشتر هتل ها یا بیشتر پریزهای برق پر هستند یا وجود وسایل مختلف در مقابل آن ها استفاده از پریزها را سخت نموده اند یا اصلاً در مکان های نامناسبی نصب نشده اند.

متأسفانه حتی در بیشتر اتاق های هتل های بازسازی شده، پریزی در کنار تخت و حتی میزها دیده نمی گردد. بعلاوه ممکن است اتصال شارژرهای مختلف به پریزهای موجود امکان پذیر نباشد. این مشکل که در ظاهر بی اهمیت به نظر می رسد می تواند مشکل ها و دردسرهای زیادی را برای مهمانان به وجود آورد و در دنیای امروز که استفاده از وسایل دیجیتالی جدایی ناپذیری از زندگی افراد است، مشکل بزرگی محسوب می گردد.

کیفیت و کارایی اتوهای موجود در اتاق ها

در بیشتر هتل ها اتوها و میزهای اتوی موجود در اتاق ها چندان استاندارد و باکیفیت نیستند و معایب زیادی دارند؛ مثلاً ممکن است ارتفاع میز اتو برای شما کم یا زیاد باشد یا اتو آب زیادی روی لباس های شما بپاشد یا حرارت آن به قدری زیاد باشدکه تکه ای از لباس شما را بسوزاند. هر کسی در طول سفر احتیاج دارند لباس هایش را اتو کند و اتوهای نامناسب می تواند افراد را از خدمات هتل ناراضی کند.

اینترنت مناسب و پرسرعت

اینترنت پرسرعت یکی از امکانات لازم و ضروری برای هر هتلی محسوب می گردد و سرعت کم یا قطع و وصل های مکرر اینترنت هتل می توانند محبوبیت یک هتل را به مقدار بسیار زیادی کاهش دهد. اگرچه در هتل های رده بالا معمولاً چنین مسئله ای وجود ندارد؛ اما هنوز هم هتل هایی هستند که سرعت کم اینترنت شان مشتریان را کلافه می نماید.

سخن آخر

تمام موارد ذکرشده می توانند باعث شوند با رضایت کامل هتلی را ترک کنید یا از انتخاب تان کاملاً پشیمان شوید، علاوه بر این موارد، عوامل دیگری نظیر موقعیت مکانی، مصالح مورداستفاده در ساختمان، تمیزی و قیمت یک هتل نیز نقش اساسی در افزایش یا کاهش مقدار محبوبیت آن دارند. اگرچه ممکن است کمبود ویژگی ها و امکانات ذکرشده در این مقاله برای بسیاری از افراد مشکل بزرگی نباشد، اما قطعاً توجه به آن ها می تواند هتل معمولی را به هتلی عالی تبدیل کند.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2056

به "در انتخاب هتل به کدام نکته های ظریف توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب هتل به کدام نکته های ظریف توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید