دوران تقاضای نفت چه مدت طول خواهد کشید؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر انرژی روسیه معتقد است، تقاضا برای سوخت های هیدروکربنی، از جمله نفت، با وجود کند شدن رشد مصرف و پیدا شدن جایگزین هایی برای آن، حداقل تا 20 سال آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

دوران تقاضای نفت چه مدت طول خواهد کشید؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که تقاضا برای سوخت های هیدروکربنی ، از جمله نفت که به آن دوران نفت گفته می گردد، با وجود کند شدن رشد مصرف ، حداقل در دهه های آینده همچنان باقی خواهد ماند.

نوواک گفت: مسلماً، از لحاظ پیش بینی، ما شاهد هستیم که رشد مصرف نفت در دنیا در حال کاهش است. ولی در شرایط مطلق، چاره ای جز این نیست و اقتصاد مبتنی بر سوخت های هیدروکربنی، حداقل تا 20 سال آینده ادامه خواهد یافت.

وزیر انرژی روسیه همچنین با یادآوری اینکه که سهم فروش وسایل نقلیه برقی افزایش خواهد یافت، اضافه نمود: ولی همه ما کاملاً درک می کنیم که برای شارژ یک ماشین برقی ، شما احتیاج به فراوری برق دارید. اینکه برای فراوری برق از چه منبع انرژی استفاده گردد، دیگر یک انتخاب است: گاز ، زغال سنگ یا منابع انرژی تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی.

نوواک در تفسیر موضوع منابع جایگزین نفت در بعضی کشورها ، اذعان کرد که این فرایند رشد تقاضای سوخت های هیدروکربنی را کند نموده است، ولی محبوبیت وسایل نقلیه برقی و رشد چنین وسایل نقلیه در بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت به معنای دور شدن از استفاده از هیدروکربن ها نیست و احتیاج به مصرف نفت برای سال ها همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 863

به "دوران تقاضای نفت چه مدت طول خواهد کشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران تقاضای نفت چه مدت طول خواهد کشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید