رئیس جمهور کوبا با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا روز آدینه با ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد.

رئیس جمهور کوبا با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد

دیدار مذکور با این امید صورت گرفت که کوبا بتواند متحد کمونیست و آسیایی خود را به کاستن از تنشهای بوجود آمده در روابطش با واشنگتن متقاعد نماید.

گفتنی است که دولت پیونگ یانگ برای کاستن از برنامه های تسلیحات هسته ای و موشکی خود از سوی آمریکا و جامعه بین المللی تحت فشار بی سابقه ای قرار گرفته است.

در این میان کوبا به رغم مخالفت با تسلیحات هسته ای، روابط دیپلماتیک و نزدیک خود با کره شمالی را از سال 1960 میلادی حفظ نموده است.

این در حالی است که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنج شنبه گفت که سال گذشته با رائول کاسترو در مورد امکان همکاری برای کاستن از تنشهای دنیای در رابطه با کره شمالی صحبت نموده است.

گفتنی است که وزرای خارجه کره شمالی و کوبا در دیدار خود در هفته جاری فهرستها و نامگذاریهای یک جانبه و خودسرانه آمریکا را که به تدابیر قهری و متناقض با قوانین بین المللی منتهی شده اند، محکوم کردند.

این دیپلماتهای بلندپایه کوبا و کره شمالی همچنین خواهان محترم شمردن حاکمیت مردم و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات شدند.

گفتنی است که کره شمالی و کوبا آخرین کشورهای دنیا هستند که سیستم مالی اتحاد جماهیر شوروی سابق را دنبال می کنند؛ هرچند که کوبا در دوران ریاست جمهوری رائول کاسترو گامهای کوچکی به سمت کمونیسم بازار محور چین و ویتنام برداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 507

به "رئیس جمهور کوبا با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کوبا با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید