روحانی به نخست وزیر ارمنستان: ایران آماده میانجی گری است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس جمهور با ابراز نگرانی از تحولات اخیر منطقه ناشی از مناقشه و درگیری بین دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان، تاکید نمود: جنگ و درگیری راه چاره مناسبی برای حل مسائل و اختلافات نیست و موجب پیچیده تر شدن اوضاع می گردد.

روحانی به نخست وزیر ارمنستان: ایران آماده میانجی گری است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در تماس تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با وی با تاکید بر اهمیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، گفت: ثبات و امنیت می تواند بستر توسعه باشد و منطقه ما تاب بی ثباتی و جنگ جدید را ندارد.

روحانی با اشاره به اختلافات دیرینه ارمنستان و آذربایجان بر سر مسئله قره باغ و اینکه باید برای حل و فصل اختلافات در این زمینه در چارچوب مقررات بین المللی و تمامیت ارضی راه چارهی یافت گردد، توضیح داد: توقف این درگیری ها برای ما مهم است و انتظار داریم دو کشور ارمنستان و آذربایجان با درایت و خویشتنداری در این جهت گام بردارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنگ حتما راه چاره رفع کردن مسائل و تنش ها و اختلافات نیست، گفت: هرگونه دخالت خارجی در این ماجرا نه تنها به حل و فصل مشکل یاری نخواهد کرد بلکه درگیری ها و تنش ها را طولانی تر و اوضاع را پیچیده تر می نماید.

روحانی با اشاره به اهمیت و سابقه طولانی روابط ایران با آذربایجان و ارمنستان بر مبنای تاریخ و فرهنگ مشترک، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایفای هرگونه نقش سازنده که مورد نظر دو کشور دوست و همسایه باشد، بیان کرد و گفت: آرزوی ما توقف فوری درگیری است و همه باید دنبال این باشیم که مسائل منطقه را به وسیله سیاسی و مقررات بین المللی حل و فصل کنیم.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به تحولات اخیر ناشی از درگیری های نظامی با آذربایجان، هرگونه تنش و درگیری را به زیان همه کشور های منطقه دانست و از هرگونه ابتکار عملی برای توقف خشونت ها استقبال کرد.

نیکول پاشینیان از هرگونه مداخله خارجی در مسئله اختلافات این کشور با آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1217

به "روحانی به نخست وزیر ارمنستان: ایران آماده میانجی گری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی به نخست وزیر ارمنستان: ایران آماده میانجی گری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید