روسیه: ثابت شد ادعای مرگ مذاکرات اشتباه است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فارس نوشت:نمایندگی روسیه در سازمان ملل با غلط خواندن ادعاها درباره مرگ فرایند مذاکرات صلح سوریه در آستانه، گفت یک هفته پیش بود که وزرای خارجه کشورهای ضامن، در ویدئوکنفرانس شرکت کردند.

روسیه: ثابت شد ادعای مرگ مذاکرات اشتباه است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نوشته خبرگزاری تاس، نبنزیا طی سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع سوریه، گفت: گزارش ها درباره مرگ آستانه، که بعضی از همکاران ما در شورای امنیت ماه قبل عجولانه مطرح کردند، نادرست از آب درآمد.

وی با اشاره به نشست ویدئوکنفرانسی که وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ بیست دوم آوریل در راستای مذاکرات آستانه برگزار کردند، شرح داد: آنها در آن نشست بر نقش مهم قالب آستانه در فرایند آشتی سوریه تاکید کردند.

این مقام روس سپس درباره نقش قالب آستانه گفت: شامل ایجاد ثبات در این کشور، بازگشت آوارگان، حل مسائل انسانی جمعیت غیرنظامی و همچنین گفت وگوهای دورن-سوری در چارچوب کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه می گردد.

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن فرایند آستانه (ایران، ترکیه و روسیه) روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه به شکل ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

در این جلسه که به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه برگزار گردید، محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاورف درباره آخرین تحولات مربوطه از جمله آخرین شرایط ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط بشردوستانه و بازگشت آوارگان رایزنی و گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور بر لزوم تداوم رایزنی ها و هماهنگی در عالی ترین سطح بین سه کشور ضامن فرایند آستانه به عنوان مهم ترین و موثرترین فرایند حل و فصل بحران سوریه تاکید داشتند.

طرفین همچنین با تاکید بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز حل و فصل سیاسی بحران سوریه و جداسازی تروریست ها از معارضان، بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1035

به "روسیه: ثابت شد ادعای مرگ مذاکرات اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ثابت شد ادعای مرگ مذاکرات اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید