روسیه، علی&zwnjرغم تحریم&zwnjهای آمریکا احداث خط لوله نورد&zwnjاستریم-2 را از سر گرفت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، منابع خبری گزارش داده اند روسیه علی رغم تحریم های آمریکا علیه شرکت های فعال در زمینه پروژه نورداستریم-2 احداث این خط لوله را از سر گرفته است.

روسیه، علی&zwnjرغم تحریم&zwnjهای آمریکا احداث خط لوله نورد&zwnjاستریم-2 را از سر گرفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه ساخت خط لوله گاز نورداستریم- 2 را علی رغم تحریم های آمریکا از سر گرفته است.

طبق گزارش رویترز، مجری این پروژه امروز آدینه خاطرنشان کرد پس از وقفه یک ساله تصمیم به پیشبرد این پروژه گرفته است. این پروژه، دسامبر 2019 در پی اقدام آمریکا در اعمال تحریم هایی علیه شرکت های دخیل در احداث این خط لوله به حالت تعلیق درآمد.

واشنگتن شرکت هایی را که به این پروژه خدمات ارائه می دادند یا شرکت های سرمایه گذار آن را هدف تحریم قرار داده بود. کرملین تحریم های آمریکا را مصداق رقابت غیرمنصفانه توصیف و آن را محکوم نموده است.

شرکت سوییسی-هلندی بعد از تهدید های آمریکا به تحریم مشارکت در احداث این خط لوله را متوقف کرد و روسیه مجبور شد از منابع خودش برای ساخت این خط لوله 1230 کیلومتری استفاده کند.

نورداستریم در بیانیه ای روز آدینه ضمن اعلام از سرگیری این پروژه گفته فرایند پیشرفت کار را در زمان های مقتضی گزارش خواهد داد.

مخالفان این خط لوله، از جمله ایالات متحده، لهستان و اوکراین مدعی هستند که این خط لوله روسیه را از نظر مالی به ضرر آلمان است، در حالیکه دولت آلمان می گوید این یک منبع انرژی مستقیم و مطمئن است.

چندی قبل یک عضو ارشد مجلس آلمان در تبادل نظر با شبکه خبری راشاتودی گفت که کوشش های آمریکا برای جلوگیری از ساخت پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 به روش های مافیا شباهت دارد.

کلاوس ارنست عضو ارشد مجلس آلمان از اتحادیه اروپا خواست در برابر اقدامات آمریکا بایستد. وی در واکنش به تهدید های جدید آمریکایی ها برای تحریم شرکت های اروپایی دخیل در این پروژه گفت: کارهایشان به مافیا شباهت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1423

به "روسیه، علی&zwnjرغم تحریم&zwnjهای آمریکا احداث خط لوله نورد&zwnjاستریم-2 را از سر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، علی&zwnjرغم تحریم&zwnjهای آمریکا احداث خط لوله نورد&zwnjاستریم-2 را از سر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید