زمان برای تحت کنترل درآوردن کرونا رو به انتها است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر بهداشت آمریکا تاکید نمود که زمان برای ایالات متحده در زمینه تحت کنترل درآوردن و غلبه بر بحران کرونا رو به انتها است.

زمان برای تحت کنترل درآوردن کرونا رو به انتها است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به دنبال فرایند افزایشی گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا طی چند هفته گذشته، الکس آذر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان هشدار داد که زمان برای آمریکا برای تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا رو به خاتمه است.

وی اضافه کرد: شرایط نسبت به دوماه پیش متفاوت است، شرایط خیلی متفاوتی است و خیلی خیلی جدی است و پنجره امید برای غلبه بر ویروس کرونا و انجام هرگونه اقدام لازم در حال بسته شدن است.

با این حال آذر از انتقاد از سیاستهای دولت برای بازگشایی خودداری کرد و خود مردم و اقدامات فردی را مسئول افزایش شیوع کرونا دانست.

سی ان ان با اشاره به اظهارات الکس آذر نوشت: با این وجود مواضع این مقام ارشد بهداشت و درمان آمریکا با مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پنس معاونش درباره بحران کرونا کاملا متفاوت است.

براساس گزارش این شبکه آمریکایی، مایک پنس روز آدینه در یک نشست خبری از افقی شدن منحنی ویروس کرونا گفته بود و تصویری گل و بلبل از فرایند مقابله با کرونا نشان داد، در حالیکه واقعیت متفاوت است.

فرایند افزایشی مبتلایان به ویروس کووید19 در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می دانند.

برآوردهای وبگاه آماری وُرلداُمتر نشان می دهد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع، 43581 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 512 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بسیاری از ایالتها بازگشایی بعضی مراکز خود را به تاخیر انداخته اند و در بعضی از ایالتها نظیر کالیفرنیا نیز دستور تعطیلی رستورانها و باشگاههای شبانه صادر شده است.

پیش از این آندریو کوومو فرماندار ایالت نیویورک تاکید نموده بود که دولت ترامپ همچنان به انکار خود درباره شیوع ویروس کرونا ادامه می دهند.

وی که با شبکه خبری ان بی سی مصاحبه می کرد، گفت: اگر شما به آن چیزی که وزیر خدمات بهداشتی و درمانی می گوید گوش فرا دهید، اگر شما به چیزی که رئیس جمهور می گوید گوش دهید و اگر به کنفرانس های خبری کاخ سفید گوش کنید، آنها همان چیزی را می گویند که سه ماه پیش می گفتند. آنها اساس مشکل را انکار می نمایند. آنها نمی خواهند به مردم آمریکا حقیقت را بگویند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1152

به "زمان برای تحت کنترل درآوردن کرونا رو به انتها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برای تحت کنترل درآوردن کرونا رو به انتها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید