سازمان ملل: جنگ در یمن توسعه در این کشور را 25 سال عقب انداخت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر اجرایی برنامه های عمرانی سازمان ملل گفت، درگیری های ویرانگر در یمن توسعه در این کشور را به 25 سال به عقب بازگرداند.

سازمان ملل: جنگ در یمن توسعه در این کشور را 25 سال عقب انداخت

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، آخیم اشتاینر، مدیر اجرایی برنامه های عمرانی سازمان ملل در شورای روابط خارجه در نیویورک اظهار کرد: پس از چهار سال جنگ، یمن حدود یک چهارم قرن در زمینه توسعه به عقب بازگشته است.

اشتاینر گفت: 80 درصد از مجموع ساکنان یمن به یاری های انسانی وابسته هستند و 10 میلیون یمنی تنها یک وعده غذایی با مرگ فاصله دارند.

این مسؤول سازمان ملل اضافه نمود: جامعه جهانی مدت زیادی را منتظر ماند تا همه طرف های مربوطه به این نتیجه برسند که جنگ به خودی خود متوقف نمی گردد همانگونه که خودش شروع نمی گردد.

او با ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت: عقب نشینی اخیر نیروهای وابسته به انصارالله از بندر حدیده دستاورد چشمگیری محسوب می گردد.

اشتاینر اضافه نمود: تیم های سازمان ملل کنترل بندر حدیده را به دست گرفته و بازسازی زیرساخت ها را شروع نموده اند، همچنین 4000 تن مسؤولیت خنثی سازی مین ها از آب های اطراف بندر را بر عهده گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 201

به "سازمان ملل: جنگ در یمن توسعه در این کشور را 25 سال عقب انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: جنگ در یمن توسعه در این کشور را 25 سال عقب انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید