سفیر ترکیه در مسکو از سرنوشت عملیات نظامی در سوریه اطلاع داد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فارس نوشت: سفیر ترکیه در روسیه گفته است در سایه توافق سوچی نیازی به حملات جدید علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه نیست.

سفیر ترکیه در مسکو از سرنوشت عملیات نظامی در سوریه اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

سفیر ترکیه در مسکو می گوید پس از توافق اخیر ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان سران روسیه و ترکیه، آنکارا نیازی به شروع عملیات جدید در مناطق شمال و شمال غربی سوریه نمی بیند.

مهمت سامسار به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: وزارت دفاع ترکیه پس از توافق با روسیه، اعلام نموده است که نیازی به عملیات تهاجمی جدید در منطقه ای که عملیات چشمه صلح شروع شد، نیست.

دیپلمات ترکیه ای اضافه کرد: در حال حاضر پیش بینی اینکه گشت زنی مشترک (با روسیه) چگونه خواهد بود سخت است. این اقدام پس از مذاکرات میان ارتش های دو کشور حاصل می گردد. ما درباره اینکه این اقدام در روزهای آینده چگونه انجام خواهد شد، به تفاهم می رسیم.

توافق سوچی در 10 ماده و در تاریخ 22 اکتبر (30 مهر) حاصل شد. بر اساس این توافق، یگان های کُرد 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند. همچنین عملیات ترکیه نباید فراتر از 32 کیلومتر از مرزهای بین دو کشور باشد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 532

به "سفیر ترکیه در مسکو از سرنوشت عملیات نظامی در سوریه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه در مسکو از سرنوشت عملیات نظامی در سوریه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید