سهمیه بندی برق در چین

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کمبود زغال سنگ در زمستان جاری باعث شده کارخانه ها در مناطقی از چین تنها در یک شیفت فعالیت نمایند و از ساکنان استان های مختلف خواسته شده در مصرف برق صرفه جویی نمایند و هم زمان چراغ خیابان ها و بیلبوردها خاموش شده است.

سهمیه بندی برق در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقامات چینی دستکم در سه استان این کشور دستور محدودیت در استفاده از برق را صادر و اعلام نموده اند ممکن است کمبود زغال سنگ ایجاد گردد.

هم زمان مقامات چینی منکر کمبود احتمالی زغال سنگ به دلیل اختلاف دیپلماتیک با استرالیا و جنگ تجارت انرژی با این کشور و ممنوعیت واردات زغال سنگ از استرالیا به چین شده اند.

بااین حال چین اذعان نموده که در زمینه تأمین برق در بعضی از نقاط این کشور در آستانه فصل زمستان و در شرایطی که فعالیت صنعتی چین در حال احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس کروناست، مشکل وجود دارد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام چینی که بر شرکت های دولتی نظارت دارد، نوشت: در حال حاضر بعضی از استان ها موقتاً برق کافی ندارند.

درنتیجه کمبود برق که ناشی از کاهش تأمین زغال سنگ حرارتی است، بعضی از کارخانه ها ساعت کاری را کاهش داده اند و تنها دو یا سه روز در هفته کار می نمایند و کارمندان دفتری در بعضی از شهرها برای رفتن به محل کارشان مجبور 20 طبقه را از پله بروند زیرا آسانسورها برای صرفه جویی برق خاموش شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این حقیقت که دولت چین انکار می نماید اختلاف با استرالیا عامل کمبود زغال سنگ و سهمیه بندی برق است، یک مقام در شرکت برق دولتی چاینا هوادیان به فایننشیال تایمز گفت: بسیاری از نیروگاه های محلی به زغال سنگ استرالیا وابسته بوده و در کوشش برای تأمین آن از منابع دیگر هستند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1464

به "سهمیه بندی برق در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بندی برق در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید