سیزدهمین سقوط یک اژدهای خیالی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدتی قبل خبر افت شدید فروش محصولات برقی و هیدروژنی در چین منتشر شد. حالا اما اتوموتیونیوز خبر داده کل بازار چین در جولای 2019 با افتی 4.3 درصدی روبه رو شده و به سطح نازل 1.8 میلیون دستگاه عقب نشسته است. این در حالی است که میانگین فروش ماهانه خودرو در چین 2.2 میلیون دستگاه است. رسانه ها حذف یاری هزینه دولتی خرید خودروهای الکتریکی را عامل اصلی افت فروش محصولات پاک اعلام نموده اند؛ اما درباره بازار محصولات بنزینی و دیزلی عمده نگرانی به کاهش رشد مالی چین و جنگ تجاری با آمریکا مربوط می گردد. به این ترتیب در خاتمه ماه هفتم از سال 2019، کل حجم بازار چین با یک سقوط 11 درصدی تا سطح 14.1 میلیون دستگاه کاهش یافته است. فولکس واگن، هوندا، تویوتا، شورولت و جیلی از پیروز ترین برندها در بازار چین طی هفت ماهه اول سال هستند.

سیزدهمین سقوط یک اژدهای خیالی

آنالیز دقیق تر آمارها نشان می دهد بازار محصولات سواری با 3.9 درصد کاهش به 1.53 میلیون دستگاه رسیده است. بازار محصولات تجاری هم با 6.4 درصد افت به مرز 284 هزار دستگاه سقوط نموده که این نزول، نشان دهنده کاهش میل به سرمایه گذاری در اقتصاد چین است. فوتون، ایسوزو، فوسو و وولینگ در بازار تجاری ها و تویوتا، هوندا، شورولت، فولکس واگن و جیلی در بازار سواری ها از برندگان این دوره زمانی به شمار می روند. البته از کل خودروهای به فروش رفته در چین طی هفت ماه اول سال، 2.447 میلیون دستگاه به انواع خودروهای تجاری مربوط بوده و مابقی یعنی 11.654 میلیون دستگاه از این مقدار هم به محصولات بنزینی، برقی و دیزلی سبک و سواری مربوط می گردد.

از نظر حجم فروش خودروهای برقی در چین، بازار این محصولات در انواع برقی بردبلند، پلاگین هیبرید، هیبرید و هیدروژنی تا سرانجام ماه هفتم به رشد 41 درصدی دست یافته و از عدد 700 هزار دستگاه عبور نموده است. جیلی، تسلا، بی وای دی و بایک هم برندگان این بخش از بازار هستند.

فولکس واگن برای دومین ماه پیاپی با رشد فروش روبرو شد تا از ابتدای سال بهترین نتیجه خود را در ژوئن و جولای کسب نموده باشد. این گروه خودروسازی مشهور که با مجموعه ای از برندهای اروپایی در چین فعالیت دارد، در جولای رشدی 2درصدی را با فروشی که به 228 هزار دستگاه بالغ می گردد، تجربه کرد. حالا تا سرانجام جولای این گروه پیروز شده به رغم کاهش 2.9 حجم بازارش، رهبری خود در چین را تداوم داده و چیزی نزدیک به 1.706 میلیون دستگاه خودرو را ظرف تنها هفت ماه در بزرگ ترین بازار دنیا تحویل مشتریان دهد.

در بخش لوکس ها، مرسدس بنز کماکان پیشتاز است و ب.ام.و با یاری مینی سایه به سایه ستاره آلمانی حرکت می نماید. آئودی هم سومین برند بزرگ این بازار است. این سه خودروساز که در ماه جولای و در طی هفت ماهه اول سال آمار فروش رو به رشدی را به ثبت رسانده اند به ترتیب در رده های اول تا سوم پیروز شده اند 404092، 404023 و 368094 دستگاه فروش را در این بازار تجربه نمایند.

پشت سر برندهای لوکس آلمانی به ترتیب شرکت هایی نظیر کادیلاک، لکسوس و ولوو حرکت می نمایند که با نشستن در رده های چهارم تا ششم بازار محصولات پریمیوم، به ترتیب در این مدت 129300، 109933 و 80380 دستگاه فروش را در این بازار تجربه نموده اند. میزان رشد هفت ماهه این سه برند به ترتیب معادل 2.1، 31 و 12 درصد بوده است.

منبع: دیوار
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 303

به "سیزدهمین سقوط یک اژدهای خیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین سقوط یک اژدهای خیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید