طالبان: دولت کابل جهانیان را به ادامه جنگ در افغانستان تشویق می کند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، طالبان گفت که دولت کابل با تلاش برای تخریب در فرایند صلح، دیگر کشورهای جهان را برای تداوم جنگ در افغانستان تشویق می کند.

طالبان: دولت کابل جهانیان را به ادامه جنگ در افغانستان تشویق می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان در واکنش به اظهارات اخیر مقامات دولت افغانستان مبنی بر لزوم تامین امنیت در این کشور برای برقراری امنیت در جهان گفت: کابل برای اینکه جهانیان را به جنگ در افغانستان تشویق کند ادعا دارد که 20 گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می کند.

طالبان مدعی شد که دولت افغانستان برای حفظ حضور نیروهای خارجی به سران دیگر کشورها می گوید که اگر با تروریسم در افغانستان مبارزه نکنند تروریست ها به دنبال آن ها به کشورهایشان می فرایند و آن ها را وادار به جنگ می کنند؛ جنگ در افغانستان برای آن ها هزینه کمتری دارد بنابراین به حضور در این کشور ادامه دهند و دشمن را اینجا از بین ببرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان می افزاید که مقامات بلندپایه و حتی پایین رتبه کابل در کنفرانس ها و نشست های رسانه ها از کشورهای منطقه و جهان می خواهند تا جنگ افغانستان را ادامه دهند و بطور پیاپی برای تداوم جنگ تبلیغ می کنند.

این در حالی است که برخی رسانه ها نیز می گویند که دولت افغانستان گام به گام در حال عقب نشینی از توافق صلح است و با فاصله دریافت از توافق صلح قطر می خواهد از تا از عملی شدن حداکثری خواسته های طالبان جلوگیری کرده و ابتکار عمل را در دست بگیرد.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان اخیراً تصریح کرده بود که دولت نه توافق صلح میان آمریکا و طالبان را به رسمیت می شناسد و نه هم از آن استقبال می کند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان نیز اظهارداشت که تا به امروز در مذاکرات صلح هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1377

به "طالبان: دولت کابل جهانیان را به ادامه جنگ در افغانستان تشویق می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: دولت کابل جهانیان را به ادامه جنگ در افغانستان تشویق می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید